هر خیابانی مناسب پیاده‌راه‌سازی نیست/ تقدیر از طرح "آدم و هوا"

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تذکرات خود را به طرح‌های فرهنگی و عمرانی شهرداری در حوزه پیاده‌راه‌سازی و ترافیک شهری اختصاص دادند و خواهان تحقق مطالبات کارگران شهرداری شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: این روز را به آنهایی که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس پرستاری می‌کنند، تبریک گفته و امیدوارم به این افراد که بدون چشمداشتی زحمت بسیاری را برعهده دارند توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به تذکرش درخصوص تغییر سیستم کارت بلیط در اصفهان افزود: به دلیل آنکه این سیستم دچار مشکلاتی است و این سیستم کارآیی مشخص ندارد، لازم است نسبت به جایگزینی و تغییر آن اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتصاب سرپرست جدید معاونت عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: این انتصاب به دلیل آشنایی حجت‌الله غلامی به مسائل مربوط به استان و شهرستان‌های آن موقعیتی شایسته را برای شهرداری‌ها فراهم خواهد کرد.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان نیز در این بخش ضمن تبریک روز پرستار با بیان اینکه پس از پیاده‌راه سازی چهارباغ، پیاده‌راه سازی برخی دیگر از خیابان‌های شهر نیز در دستور کار شهرداری مناطق قرار گرفته است، اظهار کرد:طرح پیاده‌راه سازی در منطقه ۱۱ اجرا شد که در این زمینه باید توجه داشت هر خیابانی که دارای کاربری تجاری است، لزوماً مناسب برای پیاده راه‌سازی نیست.

وی با بیان اینکه ساماندهی یک معبر با اولویت پیاده‌راه اصولی نیست، افزود: از فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکر کرده و یادآور می‌شوم نمی‌توان پروژه‌ بزرگ پیاده‌راه سازی را فضای مستقل در نظر گرفته و حوزه فراگیر آن فراموش شود بلکه باید طراحی پیاده راه در خیابان‌ها در وسعت شهری صورت پذیرد.

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: با نصب یک حسگر می‌توان از مصرف بیهوده برق در پل‌های مکانیزه سطح شهر جلوگیری کرد زیرا هر کدام از آن‌ها ماهانه هفت میلیون تومان مصرف برق دارند و بهتر است این امر مورد توجه مدیران شهرداری قرار گیرد.

وی با تشکر از برنامه‌هایی که با موضوع ترافیک و آموزش شهروندی انجام شده، افزود: از تلاش معاونت خدمات شهری و در خصوص بارندگی‌های اخیر قدردانی کرده و امیدوارم کمبودهایی که در این مقطع شناسایی شده در بارندگی های بعدی رفع شود.

کوروش محمدی، رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه "کلاس شهر" در یک مدرسه به‌صورت پایلوت اجرا شده و به زودی ۱۰۰ مدرسه دیگر با همکاری معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار به این طرح می‌پیوندند، اظهار کرد: امیدوارم شاهد تربیت شهروندان منطبق با نیارها و انتظارات حوزه مدیریت شهری تحت عنوان حمکرانی خوب باشیم و با همکاری آموزش  و پرورش این طرح مهارتی و پرورشی در کل مدارس شهر اصفهان اجرایی شود.

وی افزود: ضروری است معاونت مالی اقتصادی شهردار از هم‌اکنون تدابیر لازم را برای پرداخت مطالبات کارگران تا پایان ساال اتخاذ کند تا شاهد شب عید تلخ برای کارمندان شهرداری نباشیم.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از طرح " قصه آدم و هوا" که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به اجرا درآمده و برای نخستین بار از حوزه اجتماعی و از طریق مدارس سطح شهر به مبحث ترافیک پرداخته ، تصریح کرد: از این معاونت درخواست دارم در کنار این طرح، اتوبوس‌هایی را که عمر بالایی داشته و فرسوده شده‌اند با ناوگان تازه خریداری شده جایگزین کند تا شاهد رفع مشکلات ترافیکی و مسائل آلودگی و محیط زیستی شهر باشیم.

کد خبر 364464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    چرا خروجی ضابط زاده بسته شدهومسیر جایگزین در نظر گرفته نشده هر چند برای اهالی ازحیث کم شدن ترافیک راحتی بعمل اورده