راه حل زندآور برای پرداخت به موقع مطالبات کارگران شهرداری

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با آنکه می‌دانم طرح این موضوع تبعات منفی برایم درپی دارد اما پیشنهاد می‌دهم یک ماه حقوق و دستمزد معاونان و مدیران شهرداری به تعویق بیفتد تا با تلاش همگی، مطالبات کارگران به موقع پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در سال‌های اخیر توسعه شهری از لحاظ برنامه‌ریزی و اجرا متحول شده است و رویکردهای بالا به پایین و نگرش‌های فیزیکی و کالبدنگری به رویکردهای پایین به بالا و نگرش‌های شهروندگرا مبدل شده‌اند، اظهار کرد: شهرنشینان مانند گذشته تنها شاهد به‌وجود آمدن و اجرای طرح‌ها توسط دولت نیستند و اکنون تمامی مراحل ضرورت‌شناسی تا اجرا و بازخورد طرح های شهری را مدیریت کرده و در آن مشارکت می‌کنند.

وی افزود: چنین محیطی بارور کننده تفکرات شهروندان و به‌وجود آورنده زمینه‌ای جهت بروز و به اجرا درآمدن خلاقیت‌های آنان است. این جوامع حاکم شهر، رویکرد حکومت شهری را پس زده و شهروندمداری و حکمروایی خوب شهری را پرورش می‌دهند؛ بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه شهروندان، کارگران و لزوم تکریم ارباب رجوع، پشتیبانی و همکاری افراد دست‌اندرکار برای مدیریت شهر، چه از نظر سیاسی و چه از لحاظ اجرایی و عملی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر نمود ظاهری در عمل نیز نتیجه داشته باشد.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دستمزدهای پایین، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده مانند اضافه کاری، حق شب کاری و بسیاری موارد دیگر از معضلاتی است که کارگران با آن مواجه هستند و بهتر است به این موضوع نیز توجه شود.

وی ادامه داد: با آنکه می‌دانم طرح این موضوع تبعات منفی برایم درپی دارد اما پیشنهاد می‌دهم یک ماه حقوق و دستمزد معاونان و مدیران شهرداری به تعویق بیفتد تا با تلاش همگی، مطالبات کارگران به موقع پرداخت شود.

زندآور افزود: ضروری است در ایجاد امکانات و حقوق برای نیروی انسانی در شهرداری اصفهان عادلانه و یکسان رفتار شود تا بدین وسیله علاوه بر تکریم جامع و کامل ارباب رجوع توسط نیروهای شهرداری از بروز حواشی و واکنش‌های منفی پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: لازم است درخصوص رسیدگی به وضعیت پیمانکاران آسیب‌شناسی شده و کارگروه‌های تخصصی برای حل چنین موضوعاتی تشکیل شود تا شهروندان، کارگران و پرسنل با رضایتمندی بیشتری به مدیریت شهری کمک کنند و کیفیت مدیریت شهری نیز ارتقا یابد.

کد خبر 364453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.