ایجاد مزرعه خورشیدی در کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به خشکسالی منطقه و بحران آب، ایجاد مزرعه خورشیدی در کاشان می‌تواند به کشاورزان منطه کمک بسزایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) پس از افتتاح طرح های نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان و چند طرح دیگر که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط انتقال آب زاینده رود به کاشان ۹۸ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: تکمیل این پروژه به اعتبار کمی نیاز دارد که باید سریع‌تر این امر مهم محقق شود چرا که منطقه کاشان با بحران آب روبه‌رو است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی آب در کاشان به خصوص در تابستان معضل انکار ناشدنی است، افزود: باتوجه به اینکه ۷.۵ میلیارد لیتر آب مصرفی کاشان در تابستان توسط کولرهای آبی کاشان و آران و بیدگل مصرف می شود، تبدیل کولرهای آبی به گازی مشکل قطعی آب را در کاشان و آران و بیدگل رفع می کند.

وی گفت: هزینه برق مصرفی در کاشان نسبت به کل استان ۳۵ درصد گرانتر است زیرا کولرهای آبی در تابستان حتی در شب به دلیل گرمای زیاد روشن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان تصریح کرد: کاشان دومین قطب تولید فرش جهان است، اما متاسفانه صنایع آن از کمبود نقدینگی رنج می برد.

کد خبر 364438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.