کاهش بودجه فرهنگی برخی مناطق شهرداری نیازمند بازنگری است

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان به کاهش بودجه فرهنگی شهرداری مناطق اشاره کرد و گفت: در اصلاح بودجه مناطق به جز مناطق دو ، سه و ۱۱ شاهد کم کردن بودجه فرهنگی و اضافه کردن آن به بخش‌های دیگر بودیم که باید با توجه به وجود مشکلات زیاد فرهنگی و اجتماعی نسبت به این امر بازنگری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته دو مناسبت مهم و اثرگذار ثبت شده در تقویم ملی ایران را سپری کردیم، اظهار کرد:  شهادت میرزا محمدتقی خان امیرکبیر  از جمله این اتفافات است، فردی که در مدت کوتاه مسئولیت خود اتفاقاتی را رقم زد که نامش را در تاریخ این سرزمین به نیکی جاودانه کرد.

وی ادامه داد: همه امیرکبیر را به اصلاحات اجتماعی، مالی،  سیاسی و اقتصادی موثر و گام‌های بلندش در تاسیس دارالفنون و روزنامه وقایع الاتفاقیه می‌شناسند؛ به این مناسبت با ادای احترام به روح او که در رسایش نوشته اند " بزرگمردی بود که تمام شد" یادآوری می کنم که باید با تاسی از بزرگان این سرزمین از فرصت‌های موجود برای اصلاح و خدمت به این مملکت بدون هرگونه منفعت طلبی استفاده کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: نباید فراموش کنیم نام نهادن یک روز تنها برای ارج گذاشتن و  تقدیر  از زحمات افراد نیست؛ سال‌هاست که پرستاران از تبعیض و شرایط سخت کاری خود و بی‌توجهی به مطالبات و درخواست‌های صنفی شان ابراز نارضایتی می کنند، این روز بهانه‌ای است برای دیدن و شنیدن پرستاران و پاسخگویی به مطالبات آنها و از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا دارم نسبت به این مساله توجه داشته باشند.

وی به برگزاری جلسه‌ای با زنان مشاور مناطق ۱۶ گانه، معاونت‌ها و سازمانهای شهرداری اشاره کرد و گفت: از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه مشکلات و مسائل اداری زنان در ساختار شهرداری است؛ متاسفانه تبعیض جنسیتی در ساختار شهرداری نیز هم چون دیگر ادارات و ارگان‌ها نهادینه شده است و این تبعیض در اختصاص مزایا و پاداش، تبدیل قراردادها، ارتقای شغلی، ماموریت‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت و خدمات رفاهی و تفریحی آشکار است.

روشن تصریح کرد: اشتغال زنان با سابقه شغلی بیش از  ۱۵ سال با وضعیت قراردادی نامشخص، رویارویی با سقف شیشه‌ای در مسیر پیشرفت شغلی، عدم پرداخت اضافه کاری و مزایا به علت اشتغال و کسب درآمد همسر، مخالفت با جا به جایی و تغییر سمت با بهانه مردانه بودن پست مورد نظر و تفاوت در مقدار پرداخت هزینه پوشش مردان و زنان نشان دهنده آن است که عمق تبعیض و دیدگاه‌های مبتنی بر تبعیض در ساختار اداری ما چه میزان است.

وی با تاکید بر اینکه باید شایسته‌سالاری و توجه به تواناییها و تخصص همه افراد بدون تبعیض مورد توجه قرار گیرد، گفت: ضروری است که مدیران همه دستگاه‌ها به این امر توجه داشته باشند و در تدوین طرح نردبان اداری به وجود این تبعیض‌های ساختاری توجه شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین از مراکز فرهنگی درخواست داریم نسبت به فرهنگسازی در حوزه توسعه مشارکت اعضای اعضای خانواده در منزل اقدام کنند تا شاهد تقویت بنیان خانواده باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بهمن ماه اصفهان میزبان رویداد فرهنگی نخستین نمایشگاه صنعت سینما است، ادامه داد: این مهم در راستای دو اولویت کمیسیون فرهنگی  و ورزشی مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و رونق سینما و صنایع خلاق در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

روشن اضافه کرد: ضروری است که همه متولیان امور در کنار بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشند تا توانایی اصفهان در هنر سینما به بهترین نحو به نمایش گذاشته شود و در آینده شاهد رونق سینما در اصفهان و کاهش مهاجرت طبقه خلاق شهر باشیم.

وی همچنین به کاهش بودجه فرهنگی شهرداری مناطق اشاره کرد و گفت: در اصلاح بودجه مناطق به جز مناطق دو ، سه و ۱۱ شاهد کم کردن بودجه فرهنگی و اضافه کردن آن به بخش‌های دیگر بودیم که باید با توجه به وجود مشکلات زیاد فرهنگی و اجتماعی نسبت به این امر بازنگری انجام شود.

کد خبر 364433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.