مسعود اشرفی مجد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: خوشبختانه گامهای اساسی و مهمی از سوی مدیریت شهری و معاونت شهرسازی برای تسهیل در روند صدور پروانه گواهی نداشتن خلاف و پایان کار ساختمانها برداشته شده که برخی روالهای موازی و سلیقهای زمان گذشته را حذف و وحدت رویه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از دو سال گذشته نسبت به نصب سیستم شهرسازی الکترونیک ورود کرده و درخواستهای مردم را به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر کرده است، افزود: یکی از اقدامات در فرایند صدور پروانه به جهت شفافیت در فرایندها، محاسبات هوشمند پروانه ساخت است، با این اقدام محاسبات درآمدی و صدور پروانه به صورت هوشمند و فاکتورها به صورت الکترونیکی بدون دخالت دست انجام میشود.
رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند سیستمی انجام بیمههای ساختمانی گفت: قبلا مردم باید نامه بیمه ساختمان را به صورت دستی از شهرداری دریافت و با مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی مراحل مربوطه را سپری میکردند، اما در حال حاضر این فرایند حذف و بیمه به صورت الکترونیکی استعلام و پاسخ آن نیز الکترونیکی به شهرداری اعلام میشود.
وی با بیان اینکه سامانه تصدیق آنلاین گواهی با قابلیت پاسخگویی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به شهروندان اجرایی شده است، تصریح کرد: راه اندازی سامانه تصدیق گواهی یکی از پشتوانه های حمایت از حقوق مردم است.
اشرفی مجد ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی پروژه شهرسازی الکترونیک، پاسخگویی امن و دقیق به مراجعان در هر زمان از شبانه روز و هر روز هفته بوده است، بر آن شدیم تا سامانه تصدیق آنلاین گواهی۲۴-۷ را راه اندازی و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا از این پس شهروندان بتوانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir و با ورود کد یکتای ۱۶ رقمی ذیل هر گواهی صادره و یا اسکن بارکد مندرج روی آنها، از صحت گواهی صادره از طریق گوشی های همراه خود؛ مطمئن شوند؛ استفاده از این قابلیت نه نیاز به رمز عبور دارد و نه به کُد کاربری و برای همه شهروندان به صورت رایگان قابل استفاده است.
رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در گامهای بعدی با جمعسپاری خدمات، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان برای انجام امور به شهرداری مناطق مختلف نخواهد بود.
نظر شما