حذف موازی‌کاری‌ها در صدور پروانه با سیستم شهرسازی الکترونیک

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از دو سال گذشته با اجرای سیستم شهرسازی الکترونیک، پروانه ساختمانی و پایان کار ساختمان‌ها را به صورت الکترونیک و هوشمند صادر کرده و این اقدام باعث حذف فرایندهای دستی، موازی‌کاری‌ها و شفافیت در محاسبات شده است.

مسعود اشرفی مجد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: خوشبختانه گام‌های اساسی و مهمی از سوی مدیریت شهری و معاونت شهرسازی برای تسهیل در روند صدور پروانه گواهی نداشتن خلاف و پایان کار ساختمان‌ها برداشته شده که برخی روال‌های موازی و سلیقه‌ای زمان گذشته را حذف و وحدت رویه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از دو سال گذشته نسبت به نصب سیستم شهرسازی الکترونیک ورود کرده و درخواست‌های مردم را به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر کرده است، افزود: یکی از اقدامات در فرایند صدور پروانه به جهت شفافیت در فرایندها، محاسبات هوشمند پروانه ساخت است، با این اقدام محاسبات درآمدی و صدور پروانه به صورت هوشمند و فاکتورها به صورت الکترونیکی بدون دخالت دست انجام می‌شود.

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند سیستمی انجام بیمه‌های ساختمانی گفت: قبلا مردم باید نامه بیمه ساختمان را به صورت دستی از شهرداری دریافت و با مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی مراحل مربوطه را سپری می‌کردند، اما در حال حاضر این فرایند حذف و بیمه به صورت الکترونیکی استعلام و پاسخ آن نیز الکترونیکی به شهرداری اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه تصدیق آنلاین گواهی با قابلیت پاسخگویی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به شهروندان اجرایی شده است، تصریح کرد: راه اندازی سامانه تصدیق گواهی یکی از پشتوانه های حمایت از حقوق مردم است.

اشرفی مجد ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی پروژه شهرسازی الکترونیک، پاسخگویی امن و دقیق به مراجعان در هر زمان از شبانه روز و هر روز هفته بوده است، بر آن شدیم تا سامانه تصدیق آنلاین گواهی۲۴-۷ را راه اندازی و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا از این پس شهروندان بتوانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir  و با ورود کد یکتای ۱۶ رقمی ذیل هر گواهی صادره و یا اسکن بارکد مندرج روی آنها، از صحت گواهی صادره از طریق گوشی های همراه خود؛ مطمئن شوند؛ استفاده از این قابلیت نه نیاز به رمز عبور دارد و نه به کُد کاربری و برای همه شهروندان به صورت رایگان قابل استفاده است.

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی با جمع‌سپاری خدمات، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان برای انجام امور به شهرداری مناطق مختلف نخواهد بود.

کد خبر 364425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.