افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی و خط تولید پایه‌های چدن نشکن کاشان

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و نخستین خط تولید پایه‌های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی کاشان با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری صبح امروز یکشنبه-۲۳ دیماه- با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان ضمن بهره برداری از واحد بخار این نیروگاه از قسمتهای مختلف این پروژه بازدید کرد و با توضیح مهندسان و مسئولان پروژه در جریان روند احداث و ویژگی های این پروژه قرار گرفت.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان از سال ۹۴ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۱۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تکمیل و افتتاح شده است. نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان شامل دو واحد گازی با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات بود که با راه اندازی بخش بخار این نیروگاه ظرفیت آن به ۴۸۴ مگاوات خواهد رسید.

بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان علاوه بر افزایش توان اسمی تولید برق باعث تقویت شبکه برق در منطقه و افزایش تولید انرژی برق شبکه نیز خواهد بود که با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان کاشان چشم انداز مطلوبی را در راستای توسعه صنعت و اشتغال به دنبال دارد.

همچنین ورود بخش بخار به شبکه تولید برق از طریق کاهش آلاینده ها به حفظ محیط زیست کمک کرده و سبب افزایش راندمان و بهره وری نیروگاه خواهد بود.

بهره برداری از نخستین خط تولید پایه‌های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی

جهانگیری همچنین با حضور در شرکت هامون نایزه، نخستین خط تولید پایه های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی را افتتاح کرد. معاون اول رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف این واحد صنعتی با توضیح مهندسان و مدیران این شرکت در جریان روند تولیدات این شرکت قرار گرفت.

شرکت هامون نایزه با تولید ۵۳ هزار اصله پایه چدن نشکن توزیع برق در سال گام مهمی در راستای بهبود کیفیت، کارکرد و مقاوم سازی شبکه توزیع برق کشور برداشته است. این شرکت توانسته با همکاری متخصصان داخلی با تولید این پایه ها، انحصار تولید این محصول را که تا پیش از این در اختیار کشور آمریکا بود، خارج کند و از این پس ایران به عنوان دومین کشور تولید کننده پایه های چدن نشکن توزیع برق در جهان شناخته می شود.

خط تولید پایه های چدنی توزیع برق با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شرکت به بهره برداری رسیده و حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این واحد صنعتی مشغول کار شده اند.

کد خبر 364418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.