جای خالی "صنعت تفریح" احساس می‌شود

رییس اداره تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تفریح یک صنعت پر درآمد در دنیا به شمار می‌رود، اما متأسفانه در ایران جای خالی آن احساس می‌شود.

نفیسه گلشیرازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بسیاری از فعالیت‌های تفریحی ما الگو گرفته از غرب است که وارد کشورمان شده است؛ زیرا خودمان در این باره تدبیری نیندیشیده‌ایم. این در حالی است که پرداختن به بازی و تفریحات پرتحرک و شادی‌آور از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش مهمی در نشاط‌آوری دارد.

رییس اداره تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت هشت مرکز زیر نظر این اداره تصریح کرد: باغ‌های بانوان، مرکز بازی ویژه کودکان، خانه خلاقیت ویژه کودک و نوجوان و جوانان، باغ تجربه ویژه شهروندان ارشد شهر، دفتر ناژوان ویژه برنامه‌های تفریحی ناژوان و باغ فدک از جمله مراکز این مجموعه است.

گلشیرازی تاکید کرد: به منظور آسایش و آرامش بانوان، باغ‌های بانوان تعریف شده تا آنان آزادانه از فضای طبیعی باغ استفاده کنند؛ سعی کردیم در باغ‌های بانوان اجرای برنامه‌های تفریحی، هنری، روانشناسی و سلامت برای آنان در نظر بگیریم، البته در سال ۹۸ با برنامه‌های جدید در خدمت شهروندان اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جزیره بازی، فضایی برای بازی کودکان است، گفت: در جزیره بازی داخل یک سالن سرپوشیده، "شهر مشاغل" در نظر گرفته شده و در فضای آزاد آن بعدازظهر پنجشنبه و جمعه‌های هر هفته برنامه‌های متفاوتی اجرا می‌شود که خانواده‌ها همراه با فرزندان خود می‌توانند در آن شرکت کنند.

رییس اداره تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌های جزیره بازی مورد استقبال گسترده شهروندان قرار می‌گیرد، اظهارکرد: در خانه خلاقیت بازی‌های فکری برای رده سنی کودک، نوجوان، جوان و شهروندان ارشد و بزرگسال در نظر گرفته شده و از طریق یک رستوران بازی خانواده‌ها از داخل منو، بازی دلخواه را انتخاب می‌کنند و همه اعضای خانواده دور یک میز نشسته و بازی انجام می‌دهند.

وی افزود: دفتر ناژوان نیز در مجموعه تفریحی ناژوان ایجاد شده است و مسئول برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های تفریحی در این طبیعت بکر خدادادی است. البته در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت جاده‌های سلامت نیز استفاده می‌کنیم.

کد خبر 364413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.