اصفهان، میزبان هنر-صنعت مد و لباس

نخستین نمایشگاه بین المللی هنر-صنعت مد و لباس (مداکس) به میزبانی اصفهان و با حضور مدیران و فعالان صنعت پوشاک در روزهای نهم تا یازدهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اصفهان از دیرباز یکی از تاثیرگذارترین شهرهای کشور در زمینه صنایع تولیدی نساجی و پوشاک بوده و نقش بسزایی در تغییرات اقتصادی و اجتماعی کشور داشته است. بر این اساس، ستاد برگزاری نمایشگاه مداکس (هنر صنعت مد و لباس) با حمایت و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه صنف پوشاک اصفهان، کارگروه ساماندهی مد و لباس و همچنین بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی، با تشکیل تیم کارشناسی، بررسی دغدغه‌ها و معضلات موجود در صنعت مد و پوشاک کشور، اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی هنر ـ صنعت مد و لباس ایران در تاریخ ۹ تا ۱۱ اسفندماه سال‌جاری خواهد کرد.

با توجه به لزوم هم‌افزایی پتانسیل‌ها، نشست هم‌اندیشی در اتحادیه صنف پوشاک اصفهان برگزار شد. در این نشست که با حضور اعضای اتحادیه، فعالان این صنعت و همچنین مدیران ستاد برگزاری نمایشگاه مداکس تشکیل شد، دغدغه‌ها، معضلات و چشم‌انداز این صنعت در استان مطرح، نظرات کارشناسی و تخصصی پیرامون نقش نمایشگاه در پیشبرد اهداف این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم خطابخش، رییس اتحادیه صنف پوشاک اصفهان در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه پوشاک و صنعت مد نیاز جدی به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه دارد، گفت: حضور در نمایشگاه مداکس فرصتی ارزشمند برای صاحبان صنعت مد و پوشاک به شمار می رود زیرا نمایشگاه، مهمترین و موثرترین ابزاری است که فعالان یک صنعت را در فضای رقابت و تعامل گرد هم می‌آورد و در نهایت سبب پیشرفت یک صنعت می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات، نوآوری‌ها و فناوری‌های روز در فضای نمایشگاه نگاه متفاوتی در روش‌های توسعه و رونق کسب‌وکار ایجاد می‌کند، خواستار حمایت همه اعضا از نمایشگاه و همچنین حمایت دیگر اتحادیه‌های مرتبط با موضوع صنعت مد و پوشاک شد.

سید محمد کسایی، یکی از تولیدکنندگان معتبر صنعت پوشاک استان اصفهان نیز در این جلسه، نمایشگاه را عرصه‌ای که می تواند آینده شرکت‌ها و فعالان را در تمامی صنایع تضمین کند، عنوان کرد و افزود: نمایشگاه می‌تواند حس رقابت در افراد را برانگیزد، اگر رقابت نباشد، هرگز پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

حسن مختاری از دیگر فعالان این هنر- صنعت در اصفهان، گفت: هر نمایشگاه و رویداد دو بخش اصلی دارد؛ یکی ستاد برگزاری و دیگری مشارکت‌کنندگان در آن نمایشگاه و البته با توجه به شناختی که از تیم برگزاری نمایشگاه دارم، بخش‌های مدیریتی، فنی و هماهنگی‌های لازم توسط ستاد برگزاری نمایشگاه به نحواحسن انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: لازم است صاحبان صنایع مد و پوشاک نیز رسالت خود را در بخش مشارکت‌کنندگان با حضور قدرتمند در این فرصت طلایی به بهترین شکل انجام دهند.

نخستین نمایشگاه بین المللی هنر-صنعت مد و لباس (مداکس) در تاریخ ۹ تا ۱۱ اسفندماه امسال در محل برپایی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 364411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.