اعتراضات پاریس به انفجار رسید

نهمین شنبه سیاه در پاریس با کشته شدن چهار نفر در انفجار شانزه لیزه و درگیری تمام عیار پلیس ضد شورش با جلیقه زردها ادامه یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موج جدید اعتراضات علیه سیاست‌های دولت امانوئل مکرون موسوم به «جلیقه زردها» که از روز شنبه ۲۶ آبان ۹۷ (۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ ) در اعتراض به تصمیم دولت به افزایش قیمت سوخت از سر گرفته شد، روز گذشته نیز در یک مرحله حادتر به انفجار بمب نانوایی در مرکز پاریس منجر شد.

پلیس فرانسه کشته شدن ۴ نفر در حادثه انفجار نانوایی به علت نشت گاز را تایید کرد و مقام‌های فرانسوی شمار زخمی ها در این انفجار در مرکز پاریس را بیست نفر اعلام کرد.حال چند نفر از معترضان همچنان وخیم است، این انفجار به چندین خانه و خودروی اطراف صدمه زده است.

به این ترتیب، در نهمین شنبه اعتراضی به سیاست های دولت فرانسه بار دیگر مردم این کشور تحت شدیدترین سیاست های نظامی- پلیسی به خیابانها آمدند. این سری تظاهرات از ۳۰۰ هزار نفر شروع و اکنون از مرز صد هزار نفر گذشته و کاخ ریاست جمهوری را تهدید می کند.  پلیس فرانسه از بالگرد برای مسدود سازی خیابان ها در پاریس استفاده کرد.

در بی سابقه ترین شرایط امنیتی در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه، دولت این کشور برای مقابله با معترضان ۸۰ هزار نیروی پلیس ضدشورش و ژاندارم را در شهرهای فرانسه مستقر کرده است. ۵ هزار نیروی نظامی و پلیس ضد شورش به همراه گروهانهایی از ژاندارمری با آخرین تجهیزات امنیت برخی خیابانهای حساس پاریس را بر عهده دارند.

براساس تصاویری که خبرنگار اسپوتنیک در محل در اختیار دارد نیروهای پلیس فرانسه بعدازظهر شنبه برای متفرق کردن معترضان مستقر در میدان اتوئال پاریس از ماشین های آب پاش استفاده کردند.

نخستین درگیری های بعدازظهر شنبه در تظاهرات معترضان به نظام سرمایه داری در پاریس در منطقه شانزه لیزه و اطراف طاق نصرت مشاهده شد و میدان اتوال در بالای خیابان شانزه لیزه صحنه پرتاب گازهای اشک آور بود. این بار پلیس با ضربه محکمتری اقدام به سرکوب معترضان و شلیک گاز اشک آور و فلفل کرد و حدود یکصد نفر را بازداشت کرده است.

کد خبر 364404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.