نوسانات ارزی عامل رکود شهرک های صنعتی استان شده است

دهاقان –رییس شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: نوسانات ارزی مهم‌ترین عامل رکود شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، محمد جواد بگی در نشست با صنعتگران این شهرستان، اظهار کرد: افزایش نرخ آسفالت از هر تن ۷۰۰ هزار ریال به سه میلیون ریال رسیده و این روند باعث شده تمام قرار دادهایی که برای محوطه سازی شهرک‌ها باشد به صورت تعلیق درآید و پیمانکاران نیز جرات سرمایه گذاری نداشته باشند.

وی باتوجه به نبود ساختمان نگهبانی در شهرک صنعتی دهاقان، گفت: تا امروز دو بار شهرک به مناقصه گذاشته شده، اما متاسفانه کسی شرکت نکرد در این راستا باید صنعتگران به میدان بیایند تا مشکلات آن به زودی رفع شود.

رییس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرک صنعتی استان با مشکل فیبرنوری مواجه است، اما نوسانات ارزی مانع استفاده از تجهیزات شده به گونه‌ای که امروزه با این پولی که در اختیار داریم تنها می‌توانیم یک دهم تجهیزات را خریداری کنیم.

وی با ابراز گلایه از سنگ اندازی برخی دستگاه‌های خدمت رسان و نظارتی افزود: متاسفانه برخی افراد با ایجاد اختلال باعث قفل شدن پروژه‌ها می شوند و نارضایتی هایی را ایجاد می کنند.

بگی با اشاره به مشکلات مخابراتی و فیبرنوری گفت: اگر مخابرات بتواند در این شرایط نابسامان، فیبر تهیه کند، پوشش و حفاری از طریق شرکت شهرک های صنعتی انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ شهرک صنعتی در استان، گفت: در سه سال گذشته بودجه شهرک ها به ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده و سهم هر شرکتی باید به صورت عادلانه توزیع شود.

رییس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دهاقان مورد رضایت سرمایه گذاران نیست، خاطرنشان کرد: نبود ساختمان نگهبانی، وضعیت نامطلوب ورودی و آسفالت و مواردی از این قبیل موجب دلسرد شدن سرمایه گذاران شده است.

وی عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دهاقان زمین خریداری کند می‌تواند از مزیت هایی همچون پرداخت اقساط به مدت دو سال با دوره تنفس یک ساله و آورده  ۱۰  درصدی برخوردار شود.

کد خبر 364402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.