شهرداری ها موظف به ساماندهی اصناف مزاحم هستند

مدیر دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تمامی شهردای ها بر اساس آیین نامه ابلاغی باید برنامه ساماندهی اصناف مزاحم را تهیه کنند.

به گزارش ایمنا، حبیب راضی  در ارتباط تلفنی با برنامه پیام و پیامک درباره مشاغل پرسر و صدا اظهار کرد: سال گذشته بر اساس آسیب شناسی وزارت کشور آیین نامه ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم شهری به دولت پیشنهاد شد و در دی ماه سال قبل به تصویب رسید. در این آیین نامه 25 شغلی که دارای آلودگی و مزاحمت هستند مشخص شده و بقیه موارد به کارگروهی در وزارت کشور سپرده شده است.

 وی افزود: بر اساس این آیین نامه و کارگروه وزارت کشور وظایف دستگاه ها برای وحدت رویه یکسان مشخص شده است. در دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور به شهرداری ها موضوع تمدید رعایتی و اجرایی مشاغل به درستی مشخص شده است.

راضی تصریح کرد: برخی مشاغل نیاز به تمدید رعایتی یا تغییر ساعت کاری دارند، برخی تمدید اجرایی نیاز دارند؛ مثل نصب پنجره های دوجداره و... که تمام شهردای ها بر اساس آیین نامه اجرایی و دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور باید برنامه ساماندهی اصناف مزاحم را تهیه کنند و در کمیسیون فرمانداری ها با همکاری تمامی دستگاه های ذی مدخل مثل صنعت، معدن و تجارت و اصناف، مشاغل مزاحم را ساماندهی کنند.

کد خبر 364396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.