اقدام موسسه ژئوفیزیک برای تقویت و توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با پنج استانداری برای تقویت و توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در سطح کشور امضا شد.

به گزارش ایمنا، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران طی یک سال اخیر به‌منظور پوشش کامل‌تر شبکه‌ها و ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در سطح کشور در چارچوب مصوبات هیأت وزیران و با هدف اطلاع‌رسانی مناسب‌تر و پیش‌آگاهی‌های لازم در خصوص زلزله، پنج تفاهم‌نامه مشترک با استانداری‌های کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان و خراسان شمالی امضا کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها ضمن تقویت و به‌روزرسانی تجهیزات شبکه‌های لرزه‌نگاری کرمان و سمنان و راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در استان کرمان و ۲ ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در استان سمنان، ۳ ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در استان کردستان، ۳ ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۳ ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در استان خراسان شمالی محقق خواهد شد.

هم‌اکنون مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک به‌عنوان یک واحد وابسته به دانشگاه تهران بر اساس مصوبات دولت، عهده‌دار وظیفه ملی تعیین محل، ثبت و اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه‌ها و نیز مدیریت اطلاعات لرزه‌ای در سطح کشور بوده که در حال حاضر این وظیفه را با ۲۶ شبکه و پایگاه لرزه‌نگاری محلی و ۱۳۰ ایستگاه لرزه‌نگاری به‌صورت شبانه‌روزی در سطح کشور انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 364380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.