ادامه یکه‌تازی ایران با گل‌های سردار

تیم ملی فوتبال ایران با گل‌های سردار آزمون به پیروزی دو بر صفر مقابل ویتنام دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور نخست گروه D جام ملت‌های آسیا، امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایران و ویتنام در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر به پایان رسید.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹- گروه D

دیدار تیم‌های ایران و ویتنام

ورزشگاه: آل نهیان (ابوظبی)

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۳۸ و ۶۹) برای ایران

اخطار: مهدی طارمی (دقیقه ۱۹)، احسان حاجی صفی (دقیقه ۷۵) از ایران؛ دوان وان هائو (دقیقه ۴۶) از ویتنام

ایران: علیرضا بیرانوند، ووریا غفوری، احسان حاجی صفی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری (۶۴- احمد نوراللهی)، محمد حسین کنعانی زادگان، سامان قدوس، مهدی طارمی (۶۴- مهدی ترابی)، سردار آزمون (۷۹- کریم انصاری فرد) و اشکان دژاگه

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ویتنام: دو داو مانه، نگوس ها، بی تی دونگ، وان وان هئو، نگوین ترونگ (۸۵- نگوین تین لین)، نگوین کونگ، فام داک هوی (۵۹- انگان وان دای)، دو هانگ، نگوین کوانگ، فان وان دوک (۴۶- نگوین وان توان) و دانگ وان لام

سرمربی: پارک هانگ سئو

کادر داوری:

داور وسط:محمد تقی الجعفری (سنگاپور)؛ کمک‌ها: رونی کو مین کیات و سرگی گریشنکو (قزاقستان)؛ داور چهارم: پاراکراما هماسونگا (سریلانکا)

شرح بازی:

ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا برابر ویتنامی قرار می‌گرفت که در دیدار نخستش برابر عراق نشان داد تیم خوبی است و از آن بازی می‌توانست امتیاز کسب کند اما گل دقایق پایانی عراقی‌ها باعث شد ویتنام بدون امتیاز به دیدار با ایران بیاید. ویتنام برابر ایران خوب بازی را آغاز کرد و اما رفته رفته شاگردان کی‌روش بر بازی مسلط شدند و در نیمه نخست حاکم مطلق توپ و میدان بودند. ایران مزد برتری خودش را در نیمه نخست با گلی که سردار آزمون با ضربه سر به ثمر رساند گرفت تا در نیمه دوم با خیالی آسوده تر به دنبال گل‌های بیشتر باشد.

بازی شناور و خوب ایران که با بازیسازی دژاگه و قدوس شکل زیبایی به خود گرفته بود در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد و به لطف جلوتر بازی کردن ویتنام فرصت‌های بیشتری نصیب مهاجمان ایران می‌شد. ایران روی یکی از فرصت‌های خوب خود در نیمه دوم بار دیگر روی هنرنمایی سردار آزمون موفق شد به گل برسد تا هم برتری ایران دو برابر شود و هم سردار آزمون با ۳ گل به تنهایی به صدر جدول گلزنان رقابت‌ها برود.

بدین ترتیب ایران با پیروزی با ارزش در این دیدار ۶ امتیازی شد و صدر جدول را حفظ کرد. عراق تنها در صورتی می‌تواند صدر جدول را از ایران بگیرد که امروز یمن را با ۶ گل شکست دهد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۳۸- ایران) - پاس در عمق غفوری در سمت راست محوطه جریمه به قدوس رسید و او با ارسالی زیبا زمینه ساز گلزنی آزمون با ضربه سر شد.

۰-۲ (۶۹- ایران) - حرکت پا به توپ ترابی در میانه میدان با پاس او در پشت محوطه جریمه به سردار همراه شد تا او با دریبل همزمان دو بازیکن ویتنام خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد و با پای چپ برای دومین بار دروازه ویتنام را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- پاس در عمق دژاگه موجب شد قدوس در محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شود که ضربه او را دروازه‌بان ویتنام که جلو آمده بود دفع کرد.

دقیقه ۲۶- با پاس ابراهیمی توپ در محوطه جریمه به آزمون رسید که ضربه محکم آزمون را دروازه‌بان راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۲- توپ در موقعیتی تک به تک به کونگ رسید که ضربه او را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۵۳- شوت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان ویتنام برگشت داد و توپ برگشتی نیز توسط طارمی به آسمان زده شد.

دقیقه ۸۹- با اشتباه غفوری توپ در محوطه جریمه به بازیکن ویتنام رسید و در یک فعل و انفعال توپ در پشت محوطه جریمه به کوانگ های رسید که ضربه بسیار خطرناک او از کنار تیر عمودی دروازه ایران راهی اوت شد.

اتفاق ویژه:

ایران با پیروزی ۲ بر صفر در این دیدار بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع و گلزنترین بازیکن را در بین تیم‌های جام تا این مقطع داراست.

بهترین بازیکن:

سردار آزمون طبیعتاً با دو گل بهترین بازیکن این دیدار بود هرچند اشکان دژاگه و سامان قدوس نیز از خوب‌های امروز بودند.

کد خبر 364372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.