کیفرخواست شهرداران متخلف در کرج صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با شهرداران مناطق مختلف کرج در خصوص جمع آوری پسماندهای شهری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی برخورد شد و پرونده شهرداران متخلف و مجرم با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، حاجی‌رضا شاکرمی در خصوص اهم اقدامات قضائی انجام شده در زمینه احقاق حقوق عامه در سال جاری اظهار کرد: در خصوص حفظ و جلوگیری از تصرف اراضی در حریم و بستر رودخانه کرج با مدیر شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان البرز و نماینده حقوقی وی جلسات متعددی برگزار شد و به وی تذکر داده شد تا با اعزام پیمانکاران آن سازمان با قید فوریت و تسریع نسبت به رفع مستحدثات غیر مجاز درحریم و بستر رودخانه اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری با قید فوریت و تسریع و به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، ۳۵ فقره تخریب با ماده ۲ تبصره ۴ قانون توزیع عادلانه صورت پذیرفته است و همچنین جهت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حراست از اراضی واقع شده در حریم و بستر رودخانه، گشت‌های مشترک توسط سازمان متولی و بخشداری مناطق صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال، جهت حفظ محیط زیست و کمربندی شهری شهرستان کرج، بازدید از معادن باغستان غربی و نوید غرب به عمل آمد و نکات لازم به تصدی آن معادن، تذکر داده شد و حتی منجر به پلمب شده است.

شاکرمی اظهار کرد: در خصوص حفظ اکوسیستم محور چالوس – کرج، با پیمانکاران آزاد راه تهران – شمال جلسات متعددی با حضور ادارات متولی امر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد که پس از بیان مشکلات توسط ادارات متولی به پیمانکاران آزاد راه مذکور موارد لازم در جهت حفظ محیط زیست تذکر داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: در خصوص احداث اتوبان تهران – قزوین و تکمیل پروژه بزرگراه شهید همت، نسبت به تخریب موانع و مستحدثات غیر مجاز در منطقه کلاک (جهان نما) اقدام شد و هم اکنون موانع جهت تکمیل پروژه بزرگراه شهید همت مرتفع شده است.

وی ادامه داد: با برداشت کنندگان غیر مجاز آب در سطح شهر و محور چالوس – کرج نیز برخورد شد و چاه و حفاری‌های غیر مجاز مسلوب المنفعه و پلمب شده است.

شاکرمی گفت: با شهرداران مناطق مختلف کرج در خصوص جمع آوری پسماندهای شهری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی برخورد شد و پرونده شهرداران متخلف و مجرم با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: جهت حفظ اراضی ملی در محدوده شهرها وحریم شهرها، حفظ کاربری اراضی ادارات متولی اعم از اداره راه، شهرسازی و جهاد کشاورزی تذکرات لازم صادر شد و گشت‌های میدانی و بازدیدهای میدانی اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: در زمینه رفع تصرف اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان کرج میزان ۹ هزار و ۲۵۶  متر مربع از اراضی ملی در اجرای پنج فقره احکام قضائی آزاد شد و در راستای اجرای تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری و در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق دولتی در سال ۹۷، نسبت به رفع تصرف از اراضی تصرفی به تعداد چهار فقره جمعا به مساحت هزار و ۴۰۲ متر مربع اقدام شد.

شاکرمی با بیان اینکه در خصوص تخلفات مرتبط با ماده ۴۴ قانون جنگل‌ها و مراتع کشور از ابتدای سال جاری به تعداد ۱۳ فقره پرونده جمعا شش هزار و ۶۶۹  واحد دامی تشکیل شده است، گفت: کاهش حدود ۹۸درصدی حریق‌های واقع شده در مراتع شهرستان کرج را می‌توان به عنوان یکی از موارد مهم در نظارت مستمر و تلاش نیروهای یگان اداره منابع طبیعی و نظارت مراجع قضائی شهرستان بر اداره متولی یاد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پایان بیان کرد: با همت و نظارت مراجع قضائی و تلاش اداره متولی بیش از ۴۰ درصد از اراضی ملی دارای سند مالکیت به نام دولت تنظیم شده و مبلغ ۱۳۰۳۴۲۴۰۴ ریال حاصل از اجرای احکام قضائی و مبلغ ۵۰۸۴۴۸۸۰ ریال حاصل از اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین اخذ عوارض تمدید پروانه چرا (تبصره ۲۸) به مبلغ ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال به دولت واریز شد .

کد خبر 364352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.