۷۵۰۰ متر از  اراضی ملی منطقه حفاظت شده کرکس رفع تصرف شد

نطنز- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: برای متصرفان اراضی ملی منطقه حفاظت شده کرکس حکم قضایی صادر شد.

 علیرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس متوجه تصرفات عدوانی در اراضی ملی منطقه حفاظت شده کرکس به مساحت تقریبی هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع شد.

وی افزود: در گزارش و تنظیم شکایت، مراجع قضایی نطنز متصرف را به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ هر یک از متصرفان را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری و رفع تصرف عدوانی و اعاده وضع به حالت سابق محکوم کرد .

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، دشت، آب و کوهستان اطلاق می‌شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنی‌ها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی و شرایط زیستی منطقه کرکس به گونه‌ای است که امکان وجود انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل وبز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز(خوک وحشی)، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا ( نوعی موش صحرایی که در ارتفاعات زیست می‌کند) و ... در آن وجود دارد.

کد خبر 364344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.