۱۳ هزار واحد مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، گفت: سیاست ما این است که برای کاهش قیمت مسکن، مصالح ارزان قیمت در اختیار سازندگان قرار دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انشعابات ۲۵ هزار واحد مسکن مهر باید برقرار شود تا بتوانیم این میزان واحدها را هرچه سریع‌تر به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با اشاره به ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط رو به پایین در شهرهای جدید، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود که برخی از پروژه‌ها نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ وقت اعلام نکرده‌ایم مسکن مهر در پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد، گفت: بارها گفته‌ام واحدهایی از مسکن مهر که با مشکل فنی و اجرایی مواجه هستند را تا پایان سال ۹۸ به مردم تحویل می‌دهم اما تحویل واحدهایی که با مشکل حقوقی مواجه هستند در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست و ابتدا باید مشکلات حقوقی این واحدها برطرف شود.

اسلامی درباره افزایش سقف وام مسکن مهر، گفت: مردم باید در احداث پروژه‌های مسکن مهر مشارکت داشته باشند و با مشارکت خود مردم نسبت به افزایش سقف وام مسکن مهر تصمیم می‌گیریم، البته باید قبول کنیم که قیمت‌های ساخت افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه افزایش توان خرید مردم، افزایش سقف وام مسکن نیست، گفت: برنامه ما این است که بتوانیم سازوکاری برای ارائه مصالح ارزان قیمت به انبوه‌سازان تدوین و طراحی کنیم و در جریان این سازوکار، مصالح با تخفیف به سازندگان ارائه شود همچنین جبران هزینه‌ها از محل فعالیت سازندگان مسکن در پهنه‌های تجاری صورت بپذیرد. در این صورت مسکن با قیمت تمام شده کمتری به دست مردم می‌رسد و سود سازندگان نیز جبران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت مسکن اجتماعی در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی، گفت: ساخت مسکن با پیشوند و پسوند را قبول ندارم و آنچه که قانون مکلف کرده را انجام می‌دهم.

کد خبر 364339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.