زمان ثبت سفارش کالا از ۳ به ۶ ماه افزایش یافت

معاون امورصنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت با اشاره به نشست مشترک وزارت صمت با گمرک، گفت: براساس توافق انجام شده، زمان ثبت سفارش کالا از سه به شش ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران ، فرشاد مقیمی در نشست هم اندیشی معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکل‌های تخصصی صنعت دخانیات ،اظهار کرد: با افزایش زمان اعتبار ثبت سفارش کالا، مشکلاتی نظیر روند طولانی ترخیص کالا و احتمال ابطال ثبت سفارش کاهش خواهد یافت.

مقیمی همچنین از تمدید ثبت سفارش به صورت سیستمی خبرداد وگفت: به تازگی تمهیداتی برای تمدید ثبت سفارش از طریق سامانه در نظرگرفته شده که نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد داشت.

حمایت از صنعت دخانیات در کاهش قاچاق آن موثر است

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح مشکلات صنعت دخانیات نظیر ثبت سفارش کالا، واردات مواد اولیه، تخصیص ارز، تولید غیر رسمی دخانیات، احتمال افزایش قاچاق محصولات دخانی، چالش‌های برات بدون تعهد و...، اظهار کرد: در حوزه ثبت سفارش کالا با تمهیدات جدیدی که در نظر گرفته شده امیدواریم، مشکلات این بخش مرتفع شود.

معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت همچنین در خصوص خام فروشی و صادرات تنباکو با توجه به نیاز داخلی نیز گفت: در صورتی‌که تولیدکنندگان داخلی به مواد اولیه برای تولید محصولات دخانی نیازمند باشند و میزان تولید فراتر از نیاز داخلی نباشد تدابیری برای‌ واردات و صادرات تنباکو در نظر گرفته خواهد شد.

مقیمی حمایت از صنعت دخانیات را در کاهش قاچاق محصولات دخانی وآسیب به مردم موثر برشمرد و افزود: تولید این محصولات اگرچه برای مصرف‌کنندگان توصیه نمی شود اما با توجه به وجود متقاضیان و قاچاق محصولات غیراستاندارد به کشور باید تدابیری برای حفظ صنایع فعلی و جلوگیری ازکاهش تولید محصولات داخلی اتخاذ شود.

وی توانمندسازی و حمایت از تولید داخلی را از برنامه های مهم وزارت صنعت توصیف کرد و گفت: تشکل‌های تخصصی صنعت دخانیات در کنار سایر صنایع با احصاء مشکلات و چالش های صنعت و ارائه راهکارهای اجرایی، نقش تعیین کننده‌ای در بهبود فضای کسب و کار به ویژه تولید خواهند داشت.

نشست هم اندیشی معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکل‌های تخصصی صنعت دخانیات با محوریت بررسی ۲۱ چالش مستتر در این صنعت برگزارشد.

کد خبر 364337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.