سوریه، اسرائیل را مسئول حمله به فرودگاه دمشق دانست

ارتش سوریه اعلام کرد،‌ هشت فروند موشک اسرائیلی از حریم هوایی لبنان مواضعی در غرب دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار دادند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه شش مورد آنها را ساقط کردند.

به گزارش ایمنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب بار دیگر تلاش کردند تا مناطقی در حومه دمشق، پایتخت سوریه را هدف حمله قرار دهند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۲۳:۱۵ (به وقت محلی) چندین موشک به سمت فرودگاه دمشق شلیک کردند. در پی این حمله، پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شده و به گفته دمشق، اغلب موشک‌های مهاجم را ساقط کرده است.

در بخشی از بیانیه ارتش سوریه در مورد نتایج این حمله، آمده است: «تا این لحظه، خسارت محدود بوده است و تنها به یک انبار در فرودگاه آسیب رسیده است.»

همزمان یک منبع مطلع در وزارت حمل و نقل سوریه به سانا گفته است که با وجود حمله رژیم صهیونیستی، پروازها در فرودگاه دمشق بر اساس برنامه قبلی در حال انجام است و اختلالی در فعالیت فرودگاه به وجود نیامده است.

ویدئوهایی که از لحظات اولیه این حملات منتشر شده، نشان می‌دهد که چندین انفجار در آسمان دمشق رخ داده است. به نوشته سانا، این انفجارها حاصل هدف قرار گرفتن موشک‌های مهاجم هستند.

حمله رژیم صهیونیستی به دمشق ساعتی پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی از پرواز سه جنگنده این رژیم در آسمان لبنان منتشر شد.

در یک ماه گذشته این دومین بار است که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند فرودگاه دمشق قرار هدف قرار دهند. به گفته روسیه، در جریان حمله پیشین رژیم صهیونیستی، سه هواپیمای مسافربری که در نزدیکی فرودگاه در حال پرواز بوده‌اند، در معرض خطر قرار گرفته‌اند. صهیونیست‌ها چند ماه پیش با مخفی کردن جنگنده‌های خود پشت یک هواپیمای نظامی روس، موجب سقوط این هواپیما شدند.

منبع:فارس

کد خبر 364300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.