واکنش ظریف به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی به میزبانی لهستان

وزیر امور خارجه ایران گفت: کسانی که در آخرین شو ضد ایرانی، آمریکا شرکت کردند یا مرده اند و یا به حاشیه رانده شده اند و ایران قوی تر از همیشه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد ظریف، ویزر امور خارجه در واکنش به اظهارت مایک پمپئو در رابطه با برگزاری  کنفرانسی با محوریت ایران در لهستان در صفحه توییتر خود نوشت: "کسانی که در آخرین شو ضد ایرانی، آمریکا شرکت کردند یا مرده اند یا رسوا و یا به حاشیه رانده شده اند. ایران قوی تر از همیشه است.

دولت لهستان نمی تواند این شرم را پاک کند در حالی که ایران در زمان جنگ جهانی دوم میزبان مردم این کشور بود. اما امروز آن ها از سیرک مستاصل ضد ایرانی میزبانی می کنند."

مایک پمپئو امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز اعلام کرده بود قصد دارد ماه آینده اجلاسی بین‌المللی درباره خاورمیانه و با محوریت ایران برگزار کند.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا این اجلاس با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف خاورمیانه، آسیا، اروپا و آفریقا در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان برگزار می‌شود.

او گفته است تمرکز گفت و گوها بر "ثبات خاورمیانه، صلح، آزادی و امنیت در منطقه" خواهد بود و طی آن اطمینان حاصل می‌شود تا ایران "صاحب‌نفوذی بی‌ثبات‌گر" نباشد.

کد خبر 364295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.