اختلافات ادارات به محاکم قضایی نرود

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: اختلافات ادارات به محاکم قضایی نرود و تنها با همدلی رفع یا در شورای حل اختلاف بین‌ دستگاهی بررسی شود.

 مجید حججی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران با اشاره به وجود بعضی اختلافات در بین ادارات و نهادهای اداری و خدماتی اظهار کرد: اختلافات باید در فضای همدلی و همکاری در جهت خدمت به مردم رفع شود.

وی افزود: اختلافات ادارات نباید به محاکم قضایی برود و تنها با همدلی رفع  یا بر اساس پیش بینی‌های قانونی در شورای حل اختلاف بین دستگاهی بررسی شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه نباید کوچیکترین اختلاف‌ کاری در محاکم قضایی مطرح شود تصریح‌ کرد: ارتباط‌گیری، بررسی و مذاکره برای رفع اختلافات کفایت می‌کند و نباید مدیر دستگاهی در خصوص کوچکترین موضوع اختلاف مراتب را با طرح شکایت در دادگاه‌ها بررسی کند.

وی با بیان اینکه باید موانع پیش روی سرمایه‌گذاری رفع شود خاطرنشان‌ کرد: برای افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر مشارکت بخش خصوصی باید زمینه‌ها فراهم و شرایط تسهیل شود تا اینکه در مسیر رشد اقتصاد و رفع نیازها موفق شویم.

حججی با اشاره به شرایط سخت و طولانی پاسخ به استعلام‌های اداری خاطرنشان‌ کرد: برخی استعلام‌ها چندین ماه طول می‌کشد تا یک دستگاه استانی پاسخ دهد و چنین وضعیتی مانع انجام فعالیت سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های خدماتی و عمرانی می‌شود.

وی توقف بعضی پروژه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان را به دلیل فرآیند طولانی استعلام‌ها و بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: بر اساس شورای برنامه ریزی این شرایط تسهیل شده است و باید ادارات حداکثر ظرف دو هفته پاسخ استعلامات را بدهند وگرنه جواب استعلام مثبت تلقی خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به زمان بیشتر برای بررسی و پاسخ استعلام باید اداره مربوط موضوع را با ذکر زمان به نهاد درخواست کننده اطلاع دهد.

وی با اشاره به بخشی از تخلفات اداری گفت: حضور نیافتن به موقع در محل کار، هماهنگی نکردن برای مرخصی و ماموریت و انجام فعالیت اقتصادی مدیران از مهمترین تخلفات اداری است که باید مدیران نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه فعالیت اقتصادی مدیران ادارات شهرستان در محل کار ممنوع است یادآور شد: برخی کارمندان شغل دومی در کنار کار خود دارند که این موضوع مانع خدمت به مردم می شود. افراد باید دغدغه یک مشغله را داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل در هر کاری ظاهر شوند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در ساعات اداری باید مشغول انجام وظایف و ماموریت خود باشند خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده ترک مسئولیت و رسیدگی به مشغله‌های شخصی، رییس اداره از مسئولیت خود برکنار خواهد شد.

کد خبر 364238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.