نمایشگاه عکس ورلد پرس افتتاح شد

نماینده هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران گفت: نمایشگاه ورلد پرس فتو منتخبی از بهترین عکس های این مسابقه از سال ٢٠١۶ تا ٢٠١٨ است

به گزارش ایمنا، مهدی قاسمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس های مسابقه جهانی ورد پرس فوتو اظهار کرد: من به نمایندگی از هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران مامور به برگزاری این نمایشگاه شدم. این انجمن در سال ١٣٧٨ توسط بزرگان عکاسی مطبوعاتی معاصر ایران از جمله کاوه گلستان، بهمن جلالی، سیف الله صمدیان، حسین پرتووی، نادر داوودی،محسن راستاری و لاله شرکت تاسیس شد. بزرگانی که هرکدام گنجینه ای از تاریخ تصویری ایران هستند.

وی افزود: این انجمن در مسیر حفظ و حفاظت از شأن، جایگاه و البته حقوق صنفی عکاسان مطبوعاتی و بر اساس منشوری حرفه ای و اخلاقی تاسیس شده است. منشوری که تمام عکاسان مطبوعاتی جهان به آن پایبندند که صداقت در به تصویر کشیدن حقیقت و حفظ استقلال حرفه ای بخشی از آن است.

نماینده هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان ایران تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ معاصر ایران می بینیم که عکاسان ایرانی جایگاه مهمی در میان خانواده عکاسان جهانی مطبوعاتی کسب کرده اند و البته مانند دیگر همکاران خود همیشه در خط مقدم جنگ ها رویداد ها و اتفاقات مهم و تلخ و سخت روزگار خود حضور داشتند و تعدادی از آنها همچون سعید جان بزرگی کاوه گلستان و داریوش گودرزی جان خود را در این راه تقدیم ثبت حقیقت کرده اند.

قاسمی با بیان این که جامعه عکاسی مطبوعاتی ایران در نیم قرن اخیر با تمام فراز و نشیب هایی که داشت رشد فراوانی کرد، افزود: جامعه عکاسی مطبوعاتی ایران با درخشیدن در جوامع بین المللی و کسب یک جایزه پلیسر، بیش از ده جایزه ورد پرس فوتو و صدها جایزه دیگر نزدیک به پر افتخار ترین صنف هنری ایران پس از سینماگران شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ورد پرس فوتو منتخبی از برترین عکس های سال های ٢٠١۶ تا ٢٠١٨ است، گفت: این نمایشگاه چکیده ای از بهترین ها است. هر عکس یا مجموعه ای در این نمایشگاه نوری است که بر تاریکی های جهان تابیده شده است. تاریکی هایی که یا کسی به آنها توجه ندارد یا افرادی در تلاش برای دیده نشدن آنها هستند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در شهر تاریخی اصفهان با تمام مشکلات و سختی هایی که هرنمایشگاه دارد برای من همراه با افتخار و شیرینی بود. کمک های بی دریغ و سخاوتمندانه شهرداری اصفهان به خصوص ایمان حجتی، معاون امور بین الملل شهرداری اصفهان باعث هموار شدن بسیاری از مشکلات شد. قاسمی گفت: همکاری و کمک های آقای مهدی تمیزی مسئول موزه هنرهای معاصر نیز باعث برگزاری این نمایشگاه به بهترین نحو شد. اعضای انجمن صنفی عکاسان اصفهان نیز در این زمینه فعالیت بسیاری کردند که یکی از آنها فرزاد خبوشانی بوده است.

کد خبر 364223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.