تخصیص ۱۳.۶ میلیارد یوآنی به قطار اصفهان – تهران/ اصفهان و کارون بهترین مصوبه را گرفتند

استاندار اصفهان گفت: با پیگیری های صورت گرفته دولت بهترین مصوبه را برای اصفهان و رودخانه کارون به تصویب رسانده است، اگر این مصوبه ۱۵ سال قبل به تصویب می رسید در زمان حال اصفهان با کمبود آب و خشکی زاینده رود مواجه نمی شد.

به گزارش ایمنا،‌ عباس رضایی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان با اشاره به اینکه خشکسالی و معیشت کشاورزان شرق اصفهان نگرانی مدیریت ارشد استان را رقم زده است، اظهار کرد: معتقدیم اگر آب نباشد، حیات و اشتغالی هم وجود نخواهد داشت و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، دولت بهترین مصوبه را برای اصفهان و رودخانه کارون به تصویب رسانده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر این مصوبه ۱۵ سال قبل به تصویب می رسید در زمان حال اصفهان با کمبود آب و خشکی زاینده رود مواجه نمی شد، گفت: با توجه به درخواست صنف کشاورزان از بهمن ماه به مدت محدود آب برای کشاورزی جاری می‌شود اما زمان باز ماندن آب زاینده رود از سوی وزارت نیرو اعلام می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران تصریح کرد: این پروژه سال های زیادی است که معطل مانده است و با پیگیری های صورت گرفته برای نخستین بار ۱۳.۶ میلیارد یوآن چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران تامین اعتبار شد که طبق قول پیمانکار مربوطه، پایان سال ۹۹ این طرح اتمام و به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه خواسته بحق مردم بوده است و با بهره برداری از آن مردم استان در مدت زمان یک ساعت و ۵۰ دقیقه می توانند به پایتخت کشور سفر کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان با توجه به شاخص های عدالت کشوری در بسیاری از ابعاد از دیگر استان ها عقب است، افزود: اشتغال استان ۲.۴ درصد از اشتغال کشوری عقب است و در شاخص توسعه مسکن روستایی نیز از دیگر استان ها عقب تر هستیم.

کد خبر 364201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.