تاج‌الدین: از معاون وزیر قول گرفتیم اعتبارات بافت فرسوده اصفهان را افزایش دهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور در استان اصفهان قرار دارد، اما تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات برای این استان انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین ظهر امروز ( پنجشنبه) در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ار گلوگاه های شهری و بخشی از بافت های فرسوده اصفهان اظهارکرد: بسیاری از مشکلات متأسفانه به مباحث اقتصادی باز می‌گردد، درست است که بازآفرینی شهری یک بحث اقتصادی است، اما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده به دلیل مشکلات اجتماعی و شرایط خاصی که وجود دارد، آسیب‌های اجتماعی پُررنگ است، بنابراین اگر رفع آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم حتی از نظر اقتصادی نیز بُرد کرده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکرد دولت به این موضوع بسیار مثبت است و شخص رییس جمهور بودجه‌ها و تسهیلات خوبی را علی‌رغم شرایط سخت موجود در نظر گرفته است، البته تنها کمک مالی و مادی مطرح نبوده بلکه مشارکت مردمی، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی‌ها همه باید دست به دست یکدیگر داده و برای  رفع مشکلات موجود در بافت های فرسوده تلاش کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت پیگیر شدیم و از معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا به اصفهان آمده و از گلوگاه‌های بخشی از بافت فرسوده بازدید کنند.

تاج الدین گفت: مشکل شهرهایی که در شرق اصفهان قرار دارد، این است که برخی از آنها طرح‌های مصوب دارند، اما جمعیت آنها زیر ۵۰ هزار نفر است در حالی که در وزارت راه و شهرسازی برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اقدامات در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهارکرد: امروز معاون وزیر همچنین از خوراسگان، رهنان و دهنو بازدید کرد تا گلوگاه این نقاط اصفهان را از نزدیک مشاهده کند؛ البته اعتبارات تقریباً ثابت است، اما از معاون وزیر راه و شهرسازی قول گرفتیم نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی بنویسیم که اعتبارات استان را تا حدودی افزایش دهند چرا که ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور در این استان قرار دارد، اما تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «عشایری» معاون وزیر راه و شهرسازی قول داد برای تامین بودجه و قیر هفت محله تصویب شده از جمله حصه، شهشهان، همت آباد، ابن‌سینا و دردشت توجه ویژه صورت گیرد.

تاج الدین با بیان اینکه درصدد هستیم تعداد این هفت محله را افزایش دهیم، افزود: ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی بافت های ناکارآمد استان اصفهان درنظر گرفته شده که ۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به شهر اصفهان است و ما در صدد هستیم با انجام مذاکراتی، این مبلغ را افزایش دهیم.

کد خبر 364192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.