تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی بافت ناکارآمد اصفهان

معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی گفت: روز گذشته در ستاد بازآفرینی شهری برای استان اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ عشایری در حاشیه بازدید از بافت فرسوده و گلوگاه‌های چند نقطه از شهر اصفهان اظهار کرد: طبق آیین نامه مصوب شده اگر برای بهسازی بافت ناکارآمد شهری، شهرداری ۳۰ درصد ورود پیدا کند، وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ۷۰ درصد معابر ورود پیدا کرده و کمک های نقدی، ملکی و اراضی خود را ارایه خواهد کرد، بنابراین می توان گفت با این روش شرایط خوبی برای نوسازی بافت های ناکارآمد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت های ناکارآمد در چهار موضوع حمایت‌ها ارایه می‌شود، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین موضوعات، نوسازی و مقاوم سازی مسکن است که در این راستا از مشارکت بخش خصوصی نیز استقبال می‌کنیم.

معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: عمده ورود ما به این مباحث، ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای مالکان بافت های فرسوده جهت ساخت و ساز است در این راستا وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد در شهر اصفهان و وام ۶۰ میلیون تومانی با ۱۸ درصد سود برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده که جمعاً ۱۱۰ میلیون تومان وام به سازندگان مسکن در بافت های فرسوده از طریق بانک مسکن ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: چنان‌چه اراضی دولتی و اراضی شهرداری نیز وجود داشته باشد آن را در اختیار توسعه‌گران قرار می دهیم تا ساخت و ساز صورت گیرد.

عشایری با بیان اینکه بخش بعدی حمایت‌های این وزارتخانه کمک به دستگاه‌های خدمات رسان در شهرها است، گفت: دستگاه های خدمت رسان زیربنایی اگر در محلات تصویب شده ورود پیدا کنند از کمک های مالی برخوردار می شوند، همچنین دستگاه های ارایه دهنده خدمات روبنایی همچون مدارس، کتابخانه ها، ورزشگاه ها، درمانگاه ها و فرهنگسراها چنانچه ورود کنند و به عنوان مثال اگر آموزش و پرورش یک مدرسه در محله واقع در بافت فرسوده بسازد در ساخت آن کمک می‌کنیم تا برای انجام اقدامات روبنایی تشویق شوند و پیش‌بینی می‌کنیم با این تدابیر اندیشیده شده ۳۰ درصد خدمات را به سمت این بافت‌ها سوق دهند؛ برای تمام این موضوعات ۳۰۰ میلیارد تومان در ستاد بازآفرینی شهری برای استان اصفهان تصویب شده است.

معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: قرار شده پروژه های تعریف شده تا روز دوشنبه هفته آینده به امضاء استاندار اصفهان برسد و برای من ارسال شود تا موافقت‌نامه آن را امضاء و پس از آن ۲۰ درصد این مبلغ را به عنوان تخصیص نخست به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان واریز کنیم.

وی افزود: از این ۳۰۰ میلیارد تومان ۲۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۴ میلیارد تومان برای کمک به خدمات روبنایی و زیربنایی به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

عشایری تأکید کرد: این ۳۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان باید به ۱۲۵۰ میلیارد تومان تبدیل شود و اگر تمام دستگاه ها، شهرداری ها و بخش خصوصی این رقم را تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» عملیاتی کنند، ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر شده تحقق خواهد یافت، در غیر این صورت اعتبارات به شهرهای دیگر انتقال داده می شود، در واقع شرط وزارت راه و شهرسازی برای تأمین این منابع آن است که عدد ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۵۰ میلیارد تومان برسد. 

کد خبر 364190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.