انتقادات به دولت باید منصفانه و دقیق باشد

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقادات به دولت باید منصفانه و دقیق باشد تا هم زمینه اصلاح امور را فراهم کند و هم باعث دلسردی کارگزاران نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب شهری شهرضا از حدود چهار دهه قبل مطرح شده، اما تاکنون تنها ۳۵ درصد از آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ حدود ۶۰۰ میلیون تومان از بودجه ملی برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص پیدا کرد، اما این مبلغ برای تکمیل ۷۰ درصد از مراحل اجرایی این پروژه کافی نبود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم بود تا با استفاده از تسهیلات قانونی تبصره (۳) برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اقدام شود، تصریح کرد: در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر ۱.۶ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شد که با پیگیری انجام شده به دو و نیم میلیارد تومان افزایش یافت و در بودجه سال ۹۷ نیز این مبلغ به پنج و نیم میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهرضا باید با همکاری بخش خصوصی و مردم به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: اخذ وجوهی بیشتر از صورت جلسه تنظیم شده بین مسئولان شهرستان از مردم تخلف است و باید امکانی فراهم شود تا پساب تصفیه شده در داخل شهرستان مصرف شود.

محمودی با بیان اینکه شهرداری‌های شهرستان باید برای دریافت حق آلایندگی از صنایع آلاینده تلاش کنند، تصریح کرد: نیروگاه چهلستون و مجتمع فولاد مبارکه باید حق آلایندگی خود را به شهرضا نیز پرداخت کنند، البته شهرداری‌ها حق ندارند وجوه دریافتی از این طریق را صرف پرداخت حقوق و مزایا کنند و این مبالغ باید برای توسعه فضای سبز هزینه شود.

وی با تأکید بر ضرورت نقد منصفانه مسئولان، یادآور شد: وقتی فضای تخریب در کشور حاکم باشد، نمی‌توانیم از مسئولان انتظار داشته باشیم به راحتی کار کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی افرادی تنها به دنبال عقده‌گشایی سیاسی هستند و فضای کشور را آلوده می‌کنند، به همه چیز آسیب می‌زنند.

وی تأکید کرد: انتقادات به دولت باید منصفانه و دقیق باشد تا هم زمینه اصلاح امور را فراهم کند و هم باعث دلسردی کارگزاران نشود.

محمودی اظهار کرد: باید به جای تحمیل هزینه‌های روحی و روانی به مردم، قبل از بروز مشکلات، چاره اندیشی کنیم تا رضایتمندی مردم حفظ شود.

وی رضایت مردم را مهمترین سرمایه نظام و کشور دانست و افزود: اگر به مردم توجه نکردیم مشکلاتی پیش می‌آید که شاید خوشایند نیست، باید مرزبندی و خط‌کشی بین مردم را کنار بگذاریم.

کد خبر 364186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.