پس از انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در وجود شاعران دمیده شد

کاشان - استادیار گروه ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: شعر بعد از انقلاب رشد کرده و به بالندگی رسید چرا که انقلاب اسلامی فرصتی را برای ادبا و شعرا ایجاد کرده که منجر به پدید آمدن روح تازه ای در شعر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، عبدالرضا مدرس زاده، استادیار گروه ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در آیین رونمایی از کتاب "مثل برگ" که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ارزشمندترین ویژگی اشعار حجت الاسلام ماشااله صدیقی ذوق و طبع روان آن است که به شکلی چشمگیر خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کتاب "مثل برگ" به خوبی این نکته ملموس است که شعر فارسی و هنر اصیل ایرانی در همه بخش های جامعه رسوخ دارد و می تواند دل های بسیاری را به دنبال خویش بکشاند.

مدیر کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان افزود: همین که شاعری چون صدیقی با وجود طلبه بودن و پس از سال ها مجاهده و ایثار و جانفشانی در عرصه های مختلف دفاع مقدس، اکنون در کنار تالیف کتب ارزشمند اخلاقی و عقیدتی به سرودن و انتشار شعر اقدام می کند، نمادی از مانایی، ماندگاری و همچنین تاثیرگذاری زبان و ادبیات و شعر فارسی است.

مدرس زاده با اشاره به وضعیت شعر و شاعری پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن گفت: شعر بعد از انقلاب رشد کرده و به بالندگی رسید چرا که انقلاب اسلامی فرصتی را برای ادبا و شعرا ایجاد کرده که منجر به پدید آمدن روح تازه ای در شعر شده است.

مراسم جشن امضا و رونمایی از کتاب تاثیر بسزایی بر مخاطبان دارد

سید ابوالفضل بنی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در ادامه با بیان اینکه حمایت از نویسندگان کاشانی و کتاب های فاخر یکی از سیاست ها است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و برای یاری رسانی به نویسندگان و مولفان مراسم رونمایی از کتاب "مثل برگ" برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم جشن امضا و رونمایی از کتاب به معرفی هرچه بهتر کتاب و افزایش دستیابی در بین مخاطبان منجر می شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با توجه به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران مراسم رونمایی از چندین اثر در این شهر برگزار شده است.

حجت الاسلام ماشااله صدیقی، شاعر کتاب "مثل برگ" نیز در این مراسم گفت: این کتاب چهارمین اثرم در حوزه ادبیات فارسی است که با موضوع شعر فارسی قرن ۱۴  مشتمل بر ۹۲ غزل در ۲۰۸ صفحه منتشر شده است.

وی تصریح کرد: آنچه در این اثر می خوانیم صرفا عشق و علاقه درونی به جامعه هنرمندان و شعرا و نسل جوان تشنه زیبایی ها است که با زبانی روان و مفاهیمی جذاب آماده شده است.

کد خبر 364185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.