آیت الله هاشمی‬⁩، سومین شخصیتی است توسط گروهک‌ها ترور می شود

پسر بزرگ اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی هم جانباز شکنجه‌های قبل از انقلاب است و هم جانباز ترور بعد از انقلاب، در جبهه‌های جنگ بارها وبارها در خط مقدم حضور پیدا کرد و به تعبیر رهبر انقلاب بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی رفسنجانی درصفحه توییتر خود نوشت: ‏⁧‫آیت الله هاشمی‬⁩، سومین شخصیتی است توسط گروهک‌ها ترور می شود و سه بار در زندگی هدف ترور قرار گرفته، هم جانباز شکنجه های قبل از انقلاب است و هم جانباز ترور بعد از انقلاب، در جبهه های جنگ بارها وبارها در خط مقدم حضور پیدا کرد و به تعبیر رهبر انقلاب بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

رییس شورای شهر تهران افزود: ایشان فرمانده دلاور دفاع مقدس و معمار صلح بود، صلحی که با ایفای نقش موثر در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام پایه گذاری و با راهبری مذاکرات و انجام مکاتبات هوشمندانه با صدام تثبیت کرد، امروز پس از گذشت٣٠ سال پایدار است و انشاالله این میراث ⁧‫آیت الله هاشمی‬⁩ برای ‏همیشه پایدار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایشان حافظ کل قرآن بود وبخش مهمی از تفسیر راهنما را در سلولهای انفرادی ساواک و زمانی که حتی قرآن و قلم وکاغذ در اختیارش نبود در ذهنش تدوین و پس از ماهها که به بند زندانیان سیاسی منتقل شد در دفترچه های٢٠٠برگ می‌نوشت و در ملاقاتها به صورت مخفیانه به همسرشان می‌داد و از زندان خارج می‌کرد.

کد خبر 364179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.