زیباسازی اصفهان در قالب نمادهای فرهنگی

یک کارشناس طراحی شهری با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای نوروز باید به گونه ای باشد که آسایش شهروندان و مسافران به خوبی در آن لحاظ شود، گفت: به طور کلی هر آنچه که آسایش شهروندان را در کنار آرامش مسافران فراهم کند می تواند به شکلی زیبا و هنرمندانه پیاده‌سازی شود.

فرزاد مومنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود سالانه گردشگران بسیاری را به خصوص در ایام نوروز جذب خود کرده است. از جمله این ویژگی‌ها میراث تاریخی، آب و هوای بهاری و زنده رود است و البته اصفهان، شاهرگ اتصال شمال به جنوب کشور است.

وی افزود: بر همین اساس به صورت بالقوه سیل عظیمی از گردشگر داخلی در بازه کوتاه نوروز به این شهر می آیند  و در صورتی که مدیریت شهری نتواند به درستی مایحتاج این مسافران را تامین کند، جز آشفتگی و برهم ریختگی در نظام شهری محصول دیگری نخواهیم داشت. 

این کارشناس طراحی شهری تقویت و حفاظت از شهر و عناصر تاریخی آن را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: افزایش ضریب ماندگاری گردشگران که خود رونق اقتصادی شهروندان اصفهانی را به دنبال دارد به مسائلی همچون مدیریت اسکان مسافران نوروزی و هدایت ترافیکی عبوری مسافران در مسیرهای پر تردد ارتباط دارد.

مومنی اضافه کرد: همچنین ارایه نقشه های راهنمای گردشگری شامل مسیرهای جایگزین و کلیه مکان های گردشگری، زیباسازی اصفهان در قالب نمادهای فرهنگی در مکان های پرتردد و آشنا برای مسافران، برنامه ریزی جنگ شبانه در ایام نوروز و در نهایت جاری کردن زاینده رود به عنوان پر جاذبه‌ترین و زیباترین عنصر در شهر اصفهان از مهمترین عناصر مؤثر در ایجاد آسایش مسافران و شهروندان است.

کد خبر 364173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    0 0
    زیباسازی در عین اینکه از نظر دید باید چشم نواز باشد باید سهل هم باشه بعضی از دیواره نویسی ها و زیباسازی آنها اصلا معلوم نیست چی نوشته و غیر از حروف درهم و برهم با خطوط شکسته چیزی مشخص نیست از جمله دیوار پل زیرگذر میدان قدس (طوقچی) یا ایستگاه مترو دانشگاه میشه از مردمی که از این مسیرها استفاده می کنند بپرسید این شعره یا جمله است یا کلمه است بهتره حداقل با خط ساده و روان گوشه ای از این اثر که کلی هزینه بابت آن شده مطلب آن آورده شود تا چشم نواز باشد. مثل بعضی از نقاشی های سه بعدی ساختمانها بعضی از نقاشی ها واقعا دلچسب و زیبا هستند