"درمانگاه غربالگری سلیاک" در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه‌اندازی شد

کاشان - با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صبح امروز (پنج شنبه) درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محمدرضا فاضل، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در حاشیه افتتاحیه درمانگاه غربالگری سلیاک اظهار کرد: این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی این درمانگاه با حمایت وزارت بهداشت و انجمن سلیاک افزود: برای تجهیز این درمانگاه ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزرات بهداشت هزینه شده است.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه تمام اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه وارد سامانه کشوری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است پیگیری‌های لازم در خانواده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیر گوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می‌شود.

فاضل خاطرنشان کرد: این بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی حاوی گلوتن را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است.

کد خبر 364172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.