باید ضایعات و نخاله‌فروشی‌ها در خمینی‌شهر جمع‌آوری شود

فرماندار خمینی شهر گفت: باید برای فعالیت ضایعات و اوراق فروشی‌ها در شهرستان مجوز صادر نشود و اینگونه فعالیت‌ها در این شهرستان جمع آوری شود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خمینی شهر، صبح امروز(پنجشنبه) محمود مسلم‌زاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های مربوطه را تشکیل و گزارش‌های کارشناسی شده در هر کمیته را به شورای مبارزه با مواد مخدر ارایه دهند تا با بررسی موضوعات و رصد آن‌ها موارد مورد نیاز مصوب شود که این مصوبات لازم الاجر است البته در این زمینه باید فعالیت مسئولان ادارات ارزیابی شود و با مدیرانی که کم کاری می کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه باید ضایعات و نخاله فروشی در خمینی شهر جمع آوری شود چرا که به شهر آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند، افزود: یکی از این آسیب‌ها این است که سرریزهای اصفهان و دیگر شهرهای همجوار به حاشیه شهرستان می‌روند و شهرستان خمینی شهر گنجایش مشکلات متعدد آن هم از سوی مهاجران و سرریز دیگر شهرهای اطراف را ندارد و نباید این موضوعات را بپذیریم.

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمینی شهر اضافه کرد: نباید مجوزی برای فعالیت ضایعات فروشی‌ها و اوراق فروشی‌ها در شهرستان صادر شود چراکه طبق بررسی‌ها در کنار این مشاغل انواع سرقت‌ها، توزیع مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد و لازم است ساماندهی مشاغل در شهرستان به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: ورودی‌های شهرستان مناسب نیست و باید از وضعیت کارگاهی و نامناسب خارج شود.

مسلم‌زاده با اشاره به وجود متکدیان و دست فروش‌ها و کارتن خواب‌هایی که در خرابه‌های بعضی محلات شهرستان ساکن شده‌اند، تاکید کرد: با توجه به تحقیقات میدانی و گفت و گو با کارتن خواب‌ها، متکدیان و معتادان متجاهر به این نتیجه رسیده‌ایم که این افراد غیربومی و مهاجر هستند.

وی عنوان کرد: موضوع کارتن خوابی باید تا قبل از نوروز ۹۸ در خمینی شهر رفع شود و مسئولان دستگاه‌های مجری در این طرح با جدیت این افراد را جمع آوری و پس از غربالگری به مراکز نگهداری و یا هر فرد را به شهر خودش انتقال دهند.

فرماندار خمینی شهر اظهار کرد: باتوجه به اینکه خیران و خیریه‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارند باید بیش از پیش به مسائل اجتماعی و آسیب‌های شهری توجه کرد و اگر از این ظرفیت معنوی استفاده شود می‌توان در جمع آوری کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر و متکدیان اقداماتی بشر دوستانه داشت.

کد خبر 364171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.