اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی منطقه یک در سال ۹۸

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با بررسی های صورت گرفته و اولویت بندی طرح های عمرانی، جهت اجرای ۲۱ طرح عمرانی در منطقه یک شهرداری با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال آینده برنامه ریزی شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص پروژه های عمرانی سال آتی در منطقه یک اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده احداث خیابان اردیبهشت با اعتبار یک میلیارد تومان یکی از مهمترین اقدامات عمرانی تکمیلی در منطقه یک است.

وی گفت: همچنین تملک، بازنگری در طرح و احداث مجموعه فرهنگی شهید بهشتی، احداث پارک جوزدان، احداث پارک محلی شاداب با اعتباری در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از پروژه های فرهنگی تفریحی در سال ۹۸ در این منطقه خواهد بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: از دیگر برنامه های عمرانی احداث رینگ دوچرخه، مسیر سامانه اتوبوس تندرو (میدان جمهوری اسلامی تا پل فلزی) و مسیر ویژه اتوبوس (تختی-صمدیه) با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان است؛ همچنین در مورد عملیات نوسازی و ساماندهی می توان به ساماندهی خیابان های منتهی به چهارباغ عباسی از جمله خیابان های شیخ بهایی، عباس آباد و عالم آرا، توسعه خط انتقال کلکتور، ساماندهی کوچه عالم آرا، کف سازی محور بید آباد از بازار علیقلی آقا تا مسجد سید، تکمیل مرمت خانه روغنی،  احیاء بازار رحیم خان، روکش و ترمیم آسفالت، ساماندهی پل ابوذر، پیاده رو سازی حاشیه زاینده رود حد فاصل پل مارنان تا پل فلزی، نوسازی پیاده رو خیابان شهید مطهری و ساماندهی مادی  نیاصرم با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان و پیاده روسازی چهارباغ حدفاصل کوچه بحرینی ها تا میدان شهداء با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

 مظفر خاطرنشان کرد : در سال جاری در حدود ۴۵۰ میلیون تومان مناسب سازی، ساماندهی و تعمیرات در سطح منطقه یک شهرداری اصفهان انجام گرفته است. عملیات نوسازی و بهسازی شامل انجام اقدامات عمرانی در تقاطع های طیب-باب الرحمه-طالقانی ، مناسب سازی تقاطع مسجد سید با طیب ، ادامه کف سازی محور علی قلی آقا ، تعمیرات معابر و محوطه ها در سطح منطقه، رنگ آمیزی خانه شهید بهشتی، تعمیرات و نگهداری جزیی معابر و ابنیه شهری، نوسازی و بهسازی سرویس بهداشتی پل مارنان، ساماندهی و تعمیرات در سطح پارک های منطقه است.

وی درخصوص پروژه احداث پارکینگ خیابان اردیبهشت گفت: بزرگترین مشکل در کند پیش رفتن عملیات اجرای این پروژه وجود معارضات ملکی با پروژه است؛ این پروژه سه هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و تعداد ۱۰۲ خودرو را در خود جای خواهد داد.

مظفر ادامه داد: در سال ۹۸ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده و امیدواریم پارکینگ اردیبهشت سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.

کد خبر 364165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.