رزمایش اقتدار هوایی مدافعان حریم ولایت آغاز شد

مرحله عملیاتی هشتمین دوره رزمایش اقتدار هوایی مدافعان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از صبح امروز - پنجشنبه - به محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، این رزمایش از صبح دیروز (۱۹ دی) با اعلام رمز «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین، یا حسین» در استان اصفهان آغاز شده است و تمام پایگاه هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشور به منظور برگزاری این رزمایش از روز شنبه کار انتقال نیروها و آماده سازی های لازم به منظور برگزاری رزمایش را از روز شنبه آغاز کرده اند.

ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو۲۴ و اف۴، اف۵، اف۷، میگ۲۹، اف۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک های نقطه زن و بمب های هوشمند برد بلند که از روز ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

قرار است سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر 364160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.