پاکستان در میان ۱۰ مقصد برتر گردشگری سال ۲۰۱۹

پاکستان کشوری با تاریخی دارای پیوند با پیشینه ایران و هند، امروزه به یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری یک صنعت رو به رشد و کلیدی برای اقتصاد کشورها محسوب می‌شود. هر ساله تعداد گردشگران در حال افزایش است و به همین دلیل بحث گردشگری به شکل چشمگیری رو به رشد است. این صنعت رقابتی که فرصت اشتغال را برای تعداد زیادی از افراد در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، مسافرت و هتل داری فراهم می‌کند، برای موفقیت نیازمند مشارکت دولت، مردم و بخش خصوصی است. نکته حائز اهمیت در بحث گردشگری و محیط زیست این است که می‌توان وضعیت اقتصادی کشور را با به دست آوردن ارزهای مختلف و بدون نیاز به بهره برداری از منابع طبیعی و صادرات مواد اولیه ارتقا بخشید. در نتیجه، این امر باعث ایجاد تعادل در بحث تعادل تجاری با کشورهای دیگر می‌شود.

پیشرفت صنعت گردشگری در پاکستان

با توجه به تاکید مقامات کشور پاکستان بر اهمیت ترویج گردشگری و احیای صلح در منطقه، در سال ۲۰۱۸ نام کشور پاکستان در میان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفت. مجله آمریکایی مشهور فوربز به عنوان یک شرکت رسانه‌ای، جامعه بریتانیایی backpacker و همچنین اکثر گردشگران و وبلاگ نویسان همگی معتقدند که پاکستان به سرعت به یکی از بهترین مراکز گردشگری در جهان تبدیل شده است.

 بی شک اهمیت دادن به شرایط و ضوابطی باعث چنین پیشرفتی در صنعت گردشگری پاکستان شده است که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • تغییر موقعیت ژئواستراتژیک
  • بهبود صلح داخلی و منطقه ای
  • واز همه مهم تر سهولت اخذ ویزا برای گردشگران

یکی از گام‌های موثر در ترویج صنعت گردشگری کشور پاکستان ارائه گزینه visa-on-arrival  مختص گردشگران از ۲۴ کشور دنیا می‌باشد. این کشورها شامل چین، فنلاند، اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، یونان، بریتانیا، ایالت متحده و چند کشور دیگر می شود.

جذب سرمایه گذاران و رونق صنعت گردشگری در پاکستان

 از طرفی رونق فعالیت‌های اقتصادی در پاکستان باعث جذب سرمایه گذاران در این کشور و در نتیجه رونق صنعت گردشگری شده است. برای مثال فعالیت کریدور اقتصادی چین - پاکستان (CPEC)، شامل مجموعه‌ای از برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی می‌شود که همچنان در پاکستان در حال توسعه است. ارزش این پروژه تقریبا ۶۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ برآورد شده است.  انتظار می‌رود تکمیل پروژه‌های CPEC، باعث مدرن شدن بهبود شبکه‌های حمل و نقل و در نتیجه پیشرفت وضعیت اقتصادی پاکستان شود.

پاکستان در میان ۱۰ مکان دیدنی در حوزه گردشگری

در تازه‌ترین لیست منتشر شده توسط کمپانی فوربز، نام کشور پاکستان در میان ۱۰ مکان دیدنی در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. در این لیست نام کشورهای بوتان، کلمبیا، مکزیک، اتیوپی، ماداگاسکار، مغولستان، رواندا، دهکده توریستی ریویرا ترکیه و پرتغال نیز وجود دارد. در واقع طبیعت بکر پاکستان یکی دیگر از نقاط قوت این کشور برای جای گرفتن در این لیست است.  برای مثال دره های Hunza, Shingar  و khaplu  در شمال پاکستان یکی از زیباترین و بکرترین چشم اندازها از دشت‌ها و کوهستان‌ها را دربردارد. این منطقه شامل کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودها و دریاچه‌های پرآب است. همچنین وجود پل‌های معلق روی رودهای پرآب و زیبایی منظره‌های برفی، این منطقه را به یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت گردان و ماجراجویان تبدیل کرده است.

همچنین انجمن بریتانیایی backpacker، پاکستان را به عنوان یکی از زیباترین کشورهای روی زمین از لحاظ طبیعت منحصر به فرد و چشم اندازی از کوهستان‌های بی نظیرش می‌داند. این انجمن، پس از بازدید گسترده از کشور پاکستان در سال ۲۰۱۶، پاکستان را در رتبه اول در بین ۲۰ مقصد گردشگری برترِ دنیا در سال ۲۰۱۸ قرار داد. در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا کشورهای دیگری از جمله روسیه، هند، ترکیه، قرقیزستان و چین وجود دارند. این انجمن در صفحه شبکه اجتماعی خود کشور پاکستان را چنین توصیف کرد: "کشوری بسیار زیبا، هیجان انگیز با فرهنگی غنی. در سفر به پاکستان مسافران و گردشگران با مشاهده دره هونزا گویا زیباترین منظره طبیعی بر روی زمین را مشاهده می‌کنند و این فوق العاده است! چشم انداز کوهستان‌های پاکستان فراتر از خیال است."

ترجمه از: الهه جلالی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 364154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    4 0
    ایران هم اگر برای اروپایی ها لغو روادید یک طرفه انجام دهد، رشد گردشگری فوق العاده ای بدست می اورد.
  • یونس DE ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    5 1
    طبیعت و تاریخ ایران کم از پاکستان نداره ...کاش ما هم کاری کنیم
  • خسرو IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    3 0
    اگر از گروههای تروریستی آنجا نمی ترسیدیم به آن جا سفر می کردیم