کشور به همه سلیقه‌ها نیاز دارد/خط‌کشی‌ها انگلیسی است

خوانسار- مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اصولگرا و اصلاح طلب دو جناح مفید برای کشور مانند کفش چپ و راست هستند و کشور به همه سلیقه‌ها نیاز دارد و این خط کشی‌هایی که بین دو جناح کشیده می‌شود، تفکر انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، غلامعلی رجایی در آیین گرامیداشت رؤسای فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد دوراه خوانسار برگزار شد با گرامیداشت سالگرد شهدای قم اظهار کرد: بزرگداشت چهلم شهدای قم در سال ۵۶ و ۵۷ کاتالیزور پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه تشیع از زمانی که پایه گذاری شد بسیار عالم و اندیشمند اسلامی تربیت کرد، افزود: با آن‌که مراجعی مانند آیت الله شیرازی در حکومت شاه قاجار نفوذ داشتند و مردم هم مطیع آنها بودند، اما به دلیل این‌که به فهم ولایت فقیه نرسیده بودند اندیشه تشکیل حکومت را نداشتند.

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شاهکار امام را استخراج مفهوم ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نباشد به نیمی از قرآن که شامل امر به معروف و زکات است عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: قرآن و اسلام زنده و جاری هستند و اندیشه تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است.

رجایی با بیان اینکه ترامپ دولت را تعطیل کرده تا دیوار مورد نظرش را بکشد و سر آن چانه هم می زند، تصریح کرد: مردم ایران همیشه پای نظام ایستاده‌اند و نتیجه این خون‌هایی که برای به دست آوردن انقلاب ریخته شده است را امروز شاهدیم که کسی نمی‌تواند به کشور ایران زور بگوید، علی شمخانی روز گذشته از التماس کردن آمریکا برای مذاکره اطلاع داد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران با دست خالی در مقابل امپراطوری که ژاندارم منطقه بود و بهترین جنگنده را در اختیار داشت و چهار هزار مستشار داشت ایستادگی و مقاومت کردند.

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به فشار مالی مؤسسات غیر مجاز به مردم تصریح کرد: کجای شرع اسلام نوشته شده که شخصی در مؤسسه‌ای مالی بدهی ایجاد کند و دولت بدهی‌اش را از جیب مردم بدهد، این بدهی‌ها و باز پرداخت‌ها تنها برای این دولت نبوده است.

وی مرحوم هاشمی را روحانی فراتر از زمان خود دانست و افزود: مرحوم هاشمی در مورد پیشرفت کشورهای دیگر مطالعه می‌کرد و هنر واقع نگری به سیاست‌های منطقه‌ای داشت و معتقد بود باید با جهان اسلام تعامل داشت.

مشاور مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که امام نگران آسیب رسیدن به شخصیت مرحوم هاشمی در جریانات مختلف بود، گفت: مرحوم آیت اله هاشمی به اندازه‌ای توانایی داشت که از ابتدای جنگ مسئولیت‌های بزرگی را برعهده داشت.

وی افزود: پس از بمباران شیمیایی حلبچه رژیم بعث با این تفکر که چنین فاجعه‌ای در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ کشور انجام دهد، امام را به قبول قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل کرد، اما نه تنها یک وجب از خاک کشور در اختیار این رژیم قرار نگرفت و عراق نیز هنوز میلیاردها تومان به ایران بدهکار است.

رجایی با اشاره به وجود دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در کشور اظهار کرد: اصولگرا و اصلاح طلب دو جناح مفید برای کشور مانند کفش چپ و راست هستند و کشور به همه سلیقه‌ها نیاز دارد و این خط کشی‌ها انگلیسی است، بعضی رفتارها  و برخوردها پسندیده نیست، حوصله، تسامح و تساهل نیاز است و نگاه اعتدالی اسلام یک نگاه هوشمندانه است.

کد خبر 364146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.