چرا از تجمع مقابل هتل عباسی جلوگیری می‌شود؟

مدیر پروژه چهارباغ اصفهان گفت: محوطه مقابل هتل عباسی اصفهان در فهرست پنج گذر فرهنگی شهر قرار گرفته است.

سعید سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قبل از استقرار پارکبان در محوطه رو به‌ روی هتل عباسی، متأسفانه هر نوع خلاف و بزهی در این نقطه شهر انجام می‌شد و پاتوق طیف خاص بزهکاران اجتماعی بود.

وی افزود: شدت خلافکاری در محوطه مقابل هتل عباسی بقدری زیاد بود که در تابستان امسال طبق گفته کسبه، ساعت هشت شب مغازه‌های کتابفروشی به دلیل نبود امنیت تعطیل می‌کردند.

مدیر پروژه چهارباغ اصفهان با بیان اینکه کتابفروشان محوطه رو به روی هتل عباسی از ما درخواست کمک برای رفع این معضلات داشتند، تصریح کرد: با توجه به اینکه با یک معضل فرهنگی رو به رو بودیم، برای رفع آن باید راه حل فرهنگی در نظر می‌گرفتیم بنابراین تصمیم بر این شد مانند بسیاری مراکز تجاری و مسکونی برای ایجاد امنیت موقتا از نگهبان استفاده کنیم و ماموران پارکبان در روزهای اول با پشتوانه نیروی انتظامی مستقر شدند.

سهرابی افزود: متاسفانه مواردی مانند عرضه مواد مخدر حتی به کودکان، قداره کشی که همزمان با جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این مکان اتفاق افتاد و موجب وحشت گردشگران شد و سایر حوادث بیش از این قابل کنترل نبود.

وی ادامه داد: مواردی که در این محوطه وجود داشت، معضل فرهنگی بود در نتیجه به جای رجوع به نهادهای امنیتی و پلیس از نیروهای پارکبان استفاده شد تا کتابفروشی‌ها پس از ساعت هشت شب نیز به فعالیت خود ادامه دهند. برخی سخت‌گیری‌های کنونی نیز برای جلوگیری از تجمع دوباره خلافکاران در راستای تبدیل این نقطه به گذر فرهنگی است.

مدیر پروژه چهارباغ اصفهان افزود: شهرداری اصفهان هفته گذشته میزبان مشاور اجرایی وزیر ارشاد بود و در این دیدار محوطه مقابل هتل عباسی در فهرست گذرهای فرهنگی شهر قرار گرفت.

سهرابی تصریح کرد: برای رونق بخشی به این عرصه شهری تصمیم داریم سال آینده با تخصیص بودجه حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان چهارباغ را سنگفرش و پیاده راه کنیم تا بتوانیم عرصه شهری مناسب با کاربری فرهنگی تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه با استقرار پارکبان‌ها در محوطه مقابل هتل عباسی بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی فراهم شده است، اظهار کرد: کسبه نیز مستنداتی از انجام بزه  توسط جوانان و نوجوانان دارند و حتی در روز تاسوعای امسال پلیس به این موضوع ورود کرد؛ کنترل فضای فیزیکی و امنیت محیط شهری باید حاصل شود تا بتوانیم برنامه‌ها و اهداف را پیش ببریم.

کد خبر 364121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.