نورپردازی‌ها باید متناسب با هویت شهر باشد

کارشناس ارشد شهرسازی گفت: در یک شهر باید جایگاه نورپردازی و رنگ‌ها متناسب با قدمت و هویت آن شهر باشد و مسئولان ذی ربط باید به این باور برسند که زیبایی شهری با رنگ کردن جداول فراهم نمی‌شود.

محمد مسعود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زیباسازی شهر نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد، اگر زیرساخت های مربوط به زیباسازی فراهم نباشد نمی‌توان صرفا با "رنگ" شهر را زیبا کرد .

وی افزود: زمانی که برای معماری و شهرسازی یک شهر برنامه ریزی می‌کنیم باید به نکات زیباسازی نیز توجه کنیم، زیرا محصول تولیدی از معماری و شهرسازی است که نشان ‌می دهد به زیباسازی توجه مناسبی داشته‌ایم و یا به آن بی توجه بوده‌ایم.

این کارشناس ارشد شهرسازی تاکید کرد: در یک شهر باید جایگاه نورپردازی و رنگ‌ها متناسب با قدمت و هویت آن شهر باشد و مسئولان ذی ربط باید به این باور برسند که زیبایی شهری با رنگ کردن جداول فراهم نمی‌شود.

مسعود با تاسف از اینکه دفاتر زیباسازی موجود عملکردشان محدود به استفاده از "رنگ ها" شده است، خاطرنشان کرد: در شهرهای پیشرفته دنیا جداول رنگ نمی‌شوند، زیرا رنگ شدن جداول نه تنها ملاکی برای زیبایی شهر نیست و یک اقدام هزینه بر است، بلکه برای فضای سبز نیز مضر است .

وی با اشاره به فراخوان شهرداری مبنی بر مشارکت شهروندان در زیباسازی شهر برای عید نوروز تصریح کرد: "مشارکت مردمی" نباید در مقیاس شهری صورت پذیرد، بلکه ابتدا لازم است مشارکت در سطح محلات باشد، زیرا شهروندان بهتر می‌توانند راه حل مناسبی برای محلاتی که در آن سکونت دارند، ارایه دهند .

این کارشناس ارشد شهرسازی خاطرنشان کرد: برای تقویت و ارتقاء زیباسازی یک شهر، نقاشی بر در و دیوار شهر اقدام پسندیده‌ای نیست و تنها کاری پرهزینه است که می‌تواند شهر را نیز نازیبا کند؛ مواردی مانند ساماندهی پسماند شهر، ساماندهی جلو مغازه ها و تمیز نگه داشتن شهر از مهمترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی شهر است.

کد خبر 364073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.