خودرویی که روی پاهای خود راه می‌رود!

شرکت هوندا به تازگی از خودروی مفهومی جدید خود رونمایی کرده است که یکی از اهداف اصلی ساخت آن نجات اضطراری جان افراد در هنگام وقوع بلایای طبیعی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت هوندا در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ از جدیدترین خودروی مفهومی خود با نام "Hyundai Elevate" رونمایی کرد. این خودرو که بیشتر شبیه یک روبات حیوان خزنده است تا یک خودرو، می‌تواند راه برود و یا از روی موانع بپرد.

خودروی جدید دارای چرخ‌های سنتی است که توسط پاهای مکانیکی به این وسیله نقلیه مفهومی متصل شده است. همچنین هر یک از پاها دارای مفصل عمودی و افقی، مفصل زانویی، مفصل مچ پا و اتصال فرمان چرخشی است که می‌تواند در پنج درجه حرکت داشته باشد. به گفته شرکت هوندا، Hyundai Elevate می‌تواند در اتوبان‌ها با سرعت حرکت کند، از دیوار پنج فوتی بالا برود و به طور کلی در  مسیرهای ناهموار حرکت کند.

در واقع یکی از ایده‌های اصلی طراحی این خودروی مفهومی، نجات اضطراری است. این خودرو در هنگام ایجاد بلایای طبیعی مانند زلزله، می‌تواند تیم نجات را تا محل حادثه ببرد و هیچ گونه نگرانی به خاطر بقایای سیل یا موانع خانه‌های تخریب‌شده وجود نخواهد داشت.

همچنین پاهای کشیده Hyundai Elevate که شبیه خزندگان است، امکان بالا رفتن از دیوارهای با ارتفاع ۱.۵ متر را فراهم می‌کند. خودروی مفهومی جدید در چاله‌ها نیز با قدم‌های بلند، گام می‌گذارد و فاصله‌ محوری آن گاهی به حدود ۴.۶ متر افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای محصول جدید هوندا می‌توان به شانس نجات دادن افراد بیشتر برای گروه امداد اشاره کرد.

افراد معلول نیز از این خودرو که قادر است خود را بلند کند، بهره مند خواهند شد، به صورتی که خودروی مفهومی هیوندای جلو در ورودی خانه آن‌ها قرار می‌گیرد و  سطح خود را برای سرنشین تنظیم می‌کند. بنابراین فرد معلول می‌تواند صندلی چرخ‌دار خود را به داخل براند و از فناوری آن به نفع خود استفاده کند.

این خودرو می‌تواند از روی شعله‌های آتش عبور کند و هیچگونه محدودیتی برای عبور از مسیرهای برفی و تپه‌های شیب‌دار  نیز ندارد.

کد خبر 364041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.