پیروزی پرگل عربستان مقابل کره شمالی/ عربستان در قامت یک مدعی

تیم‌های عربستان و کره شمالی در نخستین دیدار گروه E جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، به مصاف هم رفتند که عربستان موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر پیروز این دیدار شود.

به گزارش ایمنا، تیم های عربستان و کره شمالی در نخستین دیدار گروه E جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که در نیمه نخست، عربستان کار را با برتری ۲ بر صفر به نفع خود به پایان رساند.

بازی در نیمه اول سطح فنی پایینی داشت و چندان چنگی به دل نمی زد. کره با سیستم تدافعی ۱-۴-۵ و عربستان با ۱-۳-۲-۴ به میدان آمده بودند و کره با دفاع مطلق تنها چشم به ضدحملات دوخته بود. عربستان بیشتر مالکیت توپ را برعهده داشت و از آن بهره هم گرفت.

گل اول عربستان روی حرکت انفرادی بال چپ این تیم هتان باهبری به ثمر رسید که پس از نفوذ از جناح چپ به داخل محوطه جریمه، از زاویه ای نسبتا بسته توپ را به تیر دو و گوشه دروازه ری میونگ گوک فرستاد. 

گل دوم این تیم نیز روی یک ارسال از حوالی همان ناحیه که گل اول به ثمر رسید با ضربه ایستگاهی و ضربه عقربی و زیبای محمد آل فطیر به ثمر رسید. 

کوانگ یار شماره ۷ تیم کره شمالی که در پروجای ایتالیا توپ می زند، با دریافت دو کارت زرد از داور مسابقه در اواخر نیمه اول از زمین مسابقه اخراج شد.

در نیمه دوم تغییری در وضعیت بازی در نیمه اول به وجود نیامد و عربستان مالک توپ و میدان بود و کره شمالی با دفاع اتوبوسی نیم نگاهی به ضد حملات داشت. اما چیزی عاید این تیم نشد و عربستان دو گل هم در این نیمه به ثمر رساند تا پس از ایران، قاطع ترین پیروزی دور اول مسابقات را تا به اینجای کار کسب کرده باشد. 

گل سوم عربستان را سالم الدوساری به ثمر رساند. با حمله این تیم از جناح راست و ارسال پاس کات بک از مولد، سالم الدوساری بین چندین مدافع نظاره گر کره شمالی و دروازه بان این تیم که فقط مسیر توپ را با چشم دنبال کرد، گوشه دروازه کره شمالی را هدف گرفت. 

گل چهارم عربستان نیز با ارسال از جناح چپ و تعلل مدافین کره شمالی به ثمر رسید. فهد المولد با یک ضربه پرقدرت دروازه کره شمالی را برای بار چهارم باز کرد.

با این پیروزی عربستان پس از هند و ایران سومین برد پرگل دور اول را رقم زد تا عملا خود را در قواره یک مدعی نشان دهد. هرچند کره شمالی هم مانند یمن در حدی نبود که به عنوان رقیبی جدی برای عربستان محسوب شود و برای قضاوت بهتر باید تا بازی های بعدی منتظر بمانیم.

کد خبر 364039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.