هیچ مدرسه‌ای نباید بدون استفاده بماند

سمیرم-سرپرست فرمانداری سمیرم گفت: مراکز و ساختمان‌های آموزشی سطح شهرستان نباید بدون استفاده باقی بمانند و باید با تغییر کاربری آنها را در حوزه‌های مرتبط بکارگیری کنیم.

محمدرضا عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به بدون استفاده ماندن بعضی مراکز آموزشی سطح شهرستان تصریح کرد: ساختمان‌های بی‌دانش آموز و بدون استفاده و رها شده آموزش و پرورش در بعضی مناطق روستایی به چشم می‌خورد.

وی افزود: هر چند بعضی از این اماکن مشکلات حقوقی دارند، اما می‌توان آنها را با تغییر کاربری تا زمان حضور دانش آموزان برای سایر فعالیت‌ها همچون مباحث گردشگری و خدماتی مورد استفاده قرار داد.

سرپرست فرمانداری سمیرم با اشاره به وقوع برخی حوادث در مدارس سطح کشور تصریح کرد: آموزش امدادی و کمک‌های اولیه نیروهای خدماتی مدارس و همچنین دانش آموزان بسیار مهم و اساسی بوده و باید به عنوان یک مصوبه مهم در اولویت و در دستور کار همه مدارس قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و به ویژه مجموعه آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان باید به صورت جدی در این موضوع ورود کنند.

عسگریان با بیان اینکه نداشتن علم به استفاده از ابزار و نحوه کار با لوازم امدادی همچون کپسول آتش نشانی توسط نیروهای خدماتی و به ویژه معلمان پذیرفته نیست، تاکید کرد: اینکه معلم یا نیروی خدماتی نحوه کار و استفاده از کپسول‌های آتش نشانی را بلد نباشند، پذیرفته نیست چرا که این موضوع با حفظ جان دانش آموزان و سلامتی آن‌ها در ارتباط است.

کد خبر 364030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.