مدیران شهری با اسقف اعظم ارامنه اصفهان دیدار کردند

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی ظهر امروز _سه شنبه ۱۸ دی ماه_ با سپیان کاشجیان، اسقف اعظم و پیشوای ارامنه اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی به جامعه مسیحیان با اشاره به حضور ارامنه از اوایل قرن ۱۷ در اصفهان گفت: زمانی که ارامنه به اصفهان آمدند یکی از اهداف توسعه بود با این حال بخشی از جامعه ارامنه به دلایل سیاسی و با هدف مبارزه با عثمانی و تعدیل رفتار آنها به ایران و اصفهان مهاجرت کردند.

شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از اینکه در طول تاریخ تاکنون پیروان دو آیین و مکتب در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند، اظهار کرد: در مدت یک سال و نیم حضور در شهرداری اصفهان و ملاقات‌هایی که با ارامنه داشتم بیشتر یقین پیدا کردم که چقدر راحت می‌توانیم در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

نوروزی با اشاره به سفر فرانسه و دیدار با ارامنه این کشور تصریح کرد: در این سفر  یک تفاهم نامه امضا کردیم که شهر "ایسی له مولینو " فرانسه با محله ارامنه اصفهان خواهر خوانده شود؛ در فرانسه نیز مطرح شد که شهروندان اصفهانی از جمله شهروندان ارامنه، مردمانی مهربان هستند و اصول اخلاقی را در جامعه رعایت می کنند.

 شهردار اصفهان با بیان اینکه همه تلاش مدیریت شهر، داشتن یک شهر زیست پذیر و ایجاد انگیزه برای شهروندان است، اظهارکرد: به دنبال ارتقاء سطح خدمات در شهر هستیم و تلاش‌هایی در این باره انجام شده که امیدوارم برای جامعه ارامنه هم ملموس باشد.

نوروزی با ابراز امیدواری از فراهم شدن زمینه همکاری و دوستی بیشتر با شهروندان از هر دین و مسلکی برای خدمت به مردم اصفهان و اداره بهتر شهر، آسایش و شادابی را برای جامعه مسیحیت و ارامنه اصفهان در سال نو میلادی آرزو کرد.

 از همکاری و سرمایه گذاری شهروندان ارامنه استقبال می‌کنیم

در این دیدار فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک سال نو میلادی به شهروندان مسیحی اصفهان، اظهار کرد: حفظ حقوق شهروندی یکی از مهمترین اهداف شورای شهر اصفهان است و تلاش می کنیم همه شهروندان از حقوق شهروندی یکسان برخوردار باشند.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی خصوصا در قبال ارامنه حفظ حقوق همه ارامنه و ایجاد محیط مناسب برای کار و فعالیت آنها است و تلاش کرده ایم که زمینه برای محیط سالم و مناسب برای زندگی پیروان ادیان الهی در شهر اصفهان فراهم شود.

در دوران خلیفه‌گری‌ام چنین کمک و یاری رسانی را شاهد نبودم

در این دیدار همچنین سیپان کاشجیان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان ضمن خوشامدگویی به شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: در دوران خلیفه‌گری‌ام چنین کمک و یاری از سوی نیروهای انتظامی  و مدیران شهری اصفهان برای حفظ امنیت و آرامش‌مان شاهد نبودم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم رضایت‌مندی مردم را جلب کنیم تمام توان و برنامه کاری خودمان را برای خدمت به آن‌هاحفظ کرده‌ایم و یکی از اهداف مهم این است که ارامنه، فکر مهاجرت نداشته باشند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان با بیان این مطلب از شهردار و اعضای شورای شهر درخواست کرد: تا برای به ثمر رساندن این مهم به مسئولان و نمایندگان ارامنه یاری کنند و در راستای فعالیت‌های متفاوت در زمینه ساخت و ساز و حوزه فرهنگی و پیشبرد اهداف از کمک‌ به جامعه ارامنه دریغ نکنند.

کد خبر 364002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.