بودجه متناسب با تنش آبی اختصاص نیافته است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: موضوع آب و محیط زیست یکی از نگرانی‌های جدی مردم است.

به گزارش خبرگزاری پارلمانی ایمنا، رضا کریمی درنطق میان دستور خود، خاطرنشان کرد: به رغم توجه ویژه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه، جهت‌گیری برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با آب و اعتبارات موضوعه و مقادیر آنها متناسب با وضعیت تنش آب موجود در کشور نیست.

نماینده مردم اربیل، نمین، نیرو سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: تنش‌های اجتماعی به وجود آمده در تابستان سال  ۱۳۹۷ در نقاط مختلف کشور به دلیل تنش آب، که در مواردی به تنش‌های امنیتی بدل شده اند مصداق بارزی است که دست اندرکاران آب باید توجه بسیار جدی‌تر و حساب شده تری را نسبت به آب شرب، کشاورزی و صنعت داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد: ما اذعان و باور داریم که آموزش و پرورش زیر بنای تمام توسعه است و موتور محرکه آن فرهنگیان عزیز هستند، سوال این است که چقدر برای این باور و اعتقاد برنامه داریم؟ برنامه‌ای که رهیافت های اقتصادی داشته باشد.

کریمی افزود: جناب آقای رییس جمهور، جناب عالی که پنج دوره نماینده مجلس بودید قاعدتاً باید مقیدتر به اجرای قانون باشید، بنابر این مواد قانون برنامه ششم توسعه را یاد آوری می‌کنیم که اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان گرامی را به دولت ابلاغ کرده است. برای این طرح بیش از ۱۲ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است. پیش بینی دو هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ حاکی از عدم اراده قوی دولت برای این امر مهم و خواسته بحق جامعه فرهنگیان است. با این وضعیت باید به حال خود گریست که روغن ریخته را نذر امام زاده می‌کنیم، بدانیم و بدانید که ما همیشه به معلمان عزیز بدهکار هستیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: قرار بر این بود که وزیر جهاد کشاورزی در هفته گذشته در خصوص مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی و قیمت خرید تضمینی گندم و عدم اجرای قانون بودجه سنواتی و قانون برنامه ششم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی در محضر مردم شریف استیضاح شود، که بنا به صلاحدید این امر منتفی شد، ضمن تشکر از ایشان در خصوص آزاد سازی صادرات سیب زمینی، در خواست و تاکید داریم در خصوص سایر محورهای مورد نظر نمایندگان و وکلای ملت که قطعاً موجب توسعه کشاورزی خواهد شد اهتمام جدی داشته باشد.

کد خبر 363984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.