هیچ نکته مثبتی در بودجه ٩٨ ندیدم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: در بودجه سال ۱۳۹۸ به اجرا کردن گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و تبدیل قیمت نفت و گازوییل به قیمت واقعی آن که می تواند از قاچاق روزانه ۱۵میلیون لیتر سوخت در کشور جلوگیری کند، توجه نشده است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نکات مثبت و منفی بودجه ۹۸ که توسط دولت به مجلس ارائه شده است، اظهار کرد: بزرگترین نقاط ضعف بودجه ارائه شده توسط دولت این است که بر اساس اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی طراحی نشده است، هیچ نو آوری در این زمینه در آن مشاهده نمی شود و  هیچ نشانه ای از اینکه برای طراحی این بودجه انرژی و هزینه ای مصرف شده نیست.

ابوترابی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه مثبتی در این بودجه وجود ندارد، افزود: بودجه‌ای که توسط دولت ارائه می‌شود، باید بر اساس واقعیت‌ها طراحی شود.

وی تصریح کرد: به نقلی روزانه ۲۰۰ میلیار تومان در این کشور قاچاق سوخت انجام می شود که رقم بالایی است، بنابراین در شرایطی که کشور تحت تاثیر قاچاق کالا و سوخت قرار گرفته و به شدت از این حوزه متضرر می‌شود، انتظار می رفت دولت توجه بیشتری به این حوزه نشان دهد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرا کردن گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و تبدیل قیمت نفت و گازوییل به قیمت واقعی آن از قاچاق روزانه ۱۵میلیون لیتر سوخت در کشور جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر عادلانه‌تر نیز هست.

ابوترابی افزود: این سیاست مزیت بزرگی است و انتظار می رفت در بودجه ۹۸ دیده شود؛ فقط با جلوگیری از قاچاق سوخت و استفاده های بیهوده مردم، حدود ۶۰ هزار میلیار تومان صرفه جویی می شود که این مبلغ می‌توانست به یارانه ماهیانه مردم اضافه شود و نهایتا مردم ماهیانه یکصد هزارتومان یارانه دریافت کنند.

کد خبر 363982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.