احداث پالایشگاه "جی تی ال" در گلشهر

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه"جی تی ال" که نخستین پروژه غیر آلاینده خاورمیانه است در شهر گلشهر از توابع گلپایگان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی مشکلات شهر گلشهر که با حضور مسئولان شهرستان و استان برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: امروز ایران در حوزه صنعت و کشاورزی به خودکفایی رسیده‌ است در حوزه علم و تکنولوژی نیز جزء ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد این گوشه‌ای از موفقیت‌هایی بوده که در کشور رقم خورده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم تمام دشمنی‌های آمریکا، اما ‌امروز جزء ۱۰ اقتصاد بزرگ دنیا هستیم، به برکت جان فشانی جوانان این سرزمین و مدافعان حرم از لحاظ امنیت منطقه‌ای و بین المللی در سطح نخست امنیت منطقه‌ای قرار داریم.

وی تصریح کرد: شعار استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب تحقق یافت و امروز بر اساس همان شعارها برای مسائل کلان کشوری مانند انتخاب نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری تصمیم گیری می‌کنیم.

بختیار عنوان کرد: مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی حضور چشمگیری دارند و انقلاب به واسطه حمایت پرشور مردم پاسداری و حمایت می‌شود.

وی افزود: انسجام و برادری بین آحاد مختلف جامعه و جناح‌های سیاسی وجود دارد و هیچ جدایی بین مردم و طیف سیاسی نیست و همه تحت فرامین رهبر معظم انقلاب برای آبادانی، پیشرفت و توسعه کشور تلاش خواهیم کرد.

مطالعات احیای تالاب شور انجام شد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شهر گلشهر گفت: با پیگیری در وزارت نیرو با جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، سال گذشته پروژه آبرسانی آب شرب سالم از محل تصفیه خانه آب گلپایگان تا شهر گلشهر اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت احیای تالاب شور گلشهر، افزود: تالاب شور گلشهر در سال ۵۹ زهکشی شده بود که با پیگیری در محیط زیست استان سال گذشته مطالعات تالاب شور گلشهر در دانشگاه صنعتی شریف اصفهان انجام شد سپس ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار علاوه بر منابع دیگر برای اجرای زهکشی تالاب منعقد شده است.

بختیار ادامه داد: امسال پروژه احیای تالاب شور گلشهر اجرا شده است و ظرف مدت سه سال آینده با یک پوشش گیاهی مناسب به صورت کامل احیا می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان در مرکزی‌ترین نقطه کشور قرار دارد اگر این تالاب احیا نمی‌شد دچار ریزگردها می‌شدیم.

ایجاد شهرک صنعتی از مطالبات جوانان

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال از مطالبات جوانان شهر گلشهر است در جلسه‌ای که با مدیر عامل شهرک‌های صنعتی کشور داشتیم مصوبه ایجاد شهرک صنعتی در شهر گلشهر به تصویب رسید.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سرمایه گذار برای ایجاد شهرک صنعتی جذب کرده‌ایم و تنها مشکل زمین وجود دارد که در این باره نیز امروز با حضور مدیر کل محیط زیست استان و مدیر کل منابع طبعی استان برای واگذاری زمین در یک مکان مناسب در شهر گلشهر جلسه‌ای در گلپایگان برگزار می‌شود.

احداث پالایشگاه "جی تی ال"

وی با اشاره به احداث پالایشگاه "جی تی ال" در شهر گلشهر گفت: با اجرای طرح‌های آلاینده مانند پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه موافق نیستم، اما طرح "جی تی ال" یک طرح غیرآلاینده زیست محیطی است که می‌تواند اشتغالزایی فراوانی را برای منطقه به همراه داشته باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو مجوز برای یکی از گروه‌های صنعتی  که بزرگترین سرمایه‌گذار در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی کشور است از وزارت نفت گرفته شد، اما طرح پالایشگاه هیدروکراکینگ به دلیل اینکه آلایندگی داشت در کنار پالایشگاه اراک و پالایشگاه "جی تی ال" در شهر گلشهر احداث می‌شود.

وی گفت: امروز تصمیم گیری برای واگذاری زمین احداث پالایشگاه" جی تی ال" در جلسه‌ با مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی و مسئولان شهرستان و سرمایه‌گذار طرح انجام می‌شود، این پالایشگاه نخستین پروژه غیر آلاینده در منطقه خاورمیانه است که در شهر گلشهر به زودی با حضور وزیر نفت کلنگ زنی می‌شود.

بختیار تأکید کرد: باید پالایشگاه‌ها به سمت گاز برود تا آلایندگی کمتری در کشور ایجاد شود و هم نیاز فرآورده‌های نفتی در کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی کشت در شهرستان امسال ۳۰۰ کیلو زعفران در شهرستان برداشت شد، اظهار کرد: باید هر سال ۲۰ هکتار به ظرفیت کشت زعفران و گل‌محمدی افزوده شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: زمین‎های زراعی باید به سیستم آبیاری نوین مجهز شود، سال گذشته برای اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان ۱۲ میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش شهر گلشهر کم کاری شده است با توجه به جمعیت این شهر باید برنامه ریزی برای ایجاد زمین چمن ورزشی و احداث یک سوله ورزشی چند منظوره انجام شود.

بختیار افزود: در وزارت ورزش و جوانان مشکلات حوزه ورزشی و کمبود اعتبار مطرح شده است، از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در شهرستان دعوت شده است تا از نزدیک در جریان مشکلات ورزشی قرار بگیرد.

اختصاص ۵ هزار تن قیر از سوی وزارت نفت برای گلپایگان

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری در وزرات نفت پنج هزار تن قیر برای شهرستان اختصاص دادند، اما باید راه و شهرسازی و بنیاد مسکن درخواست برای نیاز به قیر ریزی را تهیه و ارسال کنند.

وی با بیان این‌که در محور موته- گلپایگان پل غیر هم سطح ایجاد می‌شود، افزود: به اتفاق نماینده مردم کاشان در مجلس در سازمان برنامه و بودجه برای جذب اعتبار دو بانده شدن مسیر گلپایگان- برزک- کاشان رایزنی شده است، با تأمین اعتبار پل غیر هم سطح در محور موته و جاده گلپایگان- برزک- کاشان ایجاد می‌شود.

بختیار با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها گفت: اخیرأ در مجلس شورای اسلامی چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به شهرداری‌ها در مجلس تصویب شده است و پس تأیید شورای نگهبان در اصلاحیه بودجه ۹۷ این اعتبار اختصاص داده می‌شود.

اختصاص ۳ درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

وی افزود: برای کمک به شهرداری‌ها سه درصد مالیات ارزش افزوده را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص دادیم تا یک منابع پایدار داشته باشند از محل طرح بازآفرینی شهری در سطح گلشهر نیز باید استفاده شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته در پرداخت هزینه محصول تنباکو به کشاورزان مشکل وجود داشت، اما امسال این رقم از دو میلیارد تومان به هفت میلیارد تومان افزایش داده شد برای ایجاد اشتغال با پیگیری در اداره دخانیات استان یک طرح بسته بندی تنباکو در شهرستان ایجاد می‌شود این طرح پس از موافقت هیئت مدیره شرکت دخانیات استان اجرا می‌شود.

کد خبر 363953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.