تبادل فرهنگی در هنر ایران و بریتانیا

ورکشاپ آموزشی "تبادل فرهنگی در هنر سرامیک ایران و بریتانیا" توسط گالری هرمس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان چهارشنبه _۱۹ دی ماه_ برگزار می‌شود.

محمدعلی فرخ‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری ورکشاپ آموزشی "تبادل فرهنگی در هنر سرامیک ایران و بریتانیا" اظهار کرد: این ورکشاپ با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود و خانم "جیلیان اکلین" در آن حضور خواهند داشت.

مدیر گالری هرمس ادامه داد: هدف برگزاری این برنامه احیا، ترویج و معاصری نمودن هنر سفال و سرامیک ایران با مرکزیت اصفهان و همچنین اشتغالزایی و کارآفرینی در سفال با استفاده از تجارب هنری سفالگران سایر ملل است.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان ظرفیت‌های جدیدی از هنر سرامیک وتولید محصولات غیر قابل تکرار با کمترین امکانات را در این ورکشاپ آموزش داد و کارکرد و کاربرد هنر سرامیک در زندگی کشورهای پیشرفته و مدرن را شناخت.

فرخ‌نژاد با بیان این که این ورکشاپ از چهارشنبه تا جمعه برگزار می‌شود گفت: روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ عصر تا ۱۹ دو سخنرانی با موضوع "تبادل فرهنگی در هنر سرامیک ایران و بریتانیا" و "سفال معاصر آمریکا" و روزهای پنچ شنبه و جمعه ورکشاپ آموزشی تکنیکهای پخت پایین و اتمسفری از ساعت ۱۰ تا ۱۹ خواهیم داشت.

مدیر گالری هرمس اضافه کرد: در ورک شاپ آموزشی پخت پایین و اتمسفری، تکنییک های ساگار، تراسیگلاته، راکو با موی اسب، پخت سفال به شیوه‌ بومیان امریکایی تجربه خواهد شد و در تبادل فرهنگی؛ بیشتر به معرفی ظرفیت‌های هنر سفال ایران و بریتانیا در گذشته و اثرات ارتباطات و تبادل فرهنگی و هنری در بستر تاریخ پرداخته خواهد شد.

کد خبر 363951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.