شروع پر قدرت ایران با ۵ گل؛ خط و نشان شاگردان کی‌روش برای آسیا

تیم ملی ایران با پیروزی پرگل برابر یمن جام ملت‌های آسیا را طوفانی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور نخست گروه D جام ملت‌های آسیا، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایران و یمن در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت تیم ملی ایران به پیروزی ۵ بر صفر رسید.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹- گروه D

دیدار تیم‌های ایران و یمن

ورزشگاه: محمد بن زاید

تماشاگر: ۵۳۰۱ نفر

گل‌ها: مهدی طارمی (دقایق ۱۲ و ۲۵)، سعود السوادی (دقیقه ۲۳- گل به خودی)

اخطار: رامین رضاییان (دقیقه ۳۹) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی (۴۶- پژمان منتظری)، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری (۶۰- سامان قدوس)، مهدی طارمی (۷۱- کریم انصاری فرد) و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی‌روش

یمن: سعود السوادی، مدیر عبدربه، محمد فواد عمر (۵۸- عمار حصمان)، محمد بارویس، علاءالدین نعمان، احمد الحیفی، وحید محمد الخیاط (۶۴- احمد سعید)، علاء الصاصی، عماد منصور توفیق، عبدالواسع المطری (۸۷- احمد نبیل ضعبان) و احمد السروری

سرمربی: جان کوشیان

کادر داوری: ریوجی ساتو(ژاپن)؛ کمک‌ها: هیروشی یامائوچی و جان میهارا؛ داور چهارم: پاراکراما هماسونگا(سریلانکا)

شرح بازی:

ایران در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا در حالی برابر یمن قرار می‌گرفت که از قبل هم مشخص بود کار سختی برابر این تیم نخواهد داشت اما در هر صورت برای صدرنشینی در پایان رقابت‌های گروهی ایران به تفاضل گل نیاز داشت و همین موضوع این بازی را برای ایران با اهمیت می‌کرد.

بازی از همان ابتدا با سرعت بالا آغاز شد و هر دو تیم حملاتی را روی دروازه یکدیگر داشتند اما این ایران بود که در دقیقه ۱۲ با ضربه طارمی آتشبازی خود را آغاز کرد. حملات ایران در ادامه دو بار دیگر در دقایق ۲۳ و ۲۵ با گل همراه بود تا نیمه نخست با پیروزی ۳ بر صفر ایران به پایان برسد.

ایران که در نیمه نخست خیال خود را بابت پیروزی راحت کرده بود در نیمه دوم هم با اقتدار بازی را آغاز کرد و در دقیقه ۵۳ این سردار آزمون بود که گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا پای دیگر مهاجم ایران نیز به گلزنی در این دیدار باز شود. ایران که عطشش برای افزایش تعداد گل‌ها تمامی نداشت بعد از گل چهارم هم به حملاتش ادامه داد و در دقیقه ۷۸ این سامان قدوس تازه وارد بود که برتری ایران را ۵ گله کرد.

شرح گل‌ها:

  1. (۱۲- ایران)- ضربه پر قدرت آزمون از پشت محوطه جریمه را ابتدا دروازه‌بان یمن دفع کرد اما توپ برگشتی را طارمی تبدیل به گل کرد.
  2. (۲۳- ایران)- ضربه ایستگاهی اشکان دژاگه پس از برخورد به تیر دروازه در ادامه با برخورد سر السوادی، دروازه بان یمن تبدیل به گل دوم ایران شد.
  3. (۲۵- ایران)- ارسال رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر زیبای مهدی طارمی برتری ایران را سه گله کرد.
  4. (۵۳- ایران)- کرنر ارسالی ایران در شلوغی محوطه جریمه در چند قدمی دروازه به سردار آزمون رسید تا پای او هم به راحتی به گلزنی باز شود.
  5. (۷۸- ایران)- ریباند یک ارسال در پشت محوطه جریمه برای شوتزنی قدوس فراهم شد که ضربه پر قدرت او گل پنجم ایران را به ارمغان آورد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- حرکت سریع السروری در بین مدافعان ایران با شوت خطرناک او همراه شد که توپ از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰- یک دوی طارمی با ترابی، طارمی را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما ضربه خطرناک او با واکنش دروازه‌بان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۸- شوت امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان یمن دفع کرد.

دقیقه ۴۸- ارسال رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر آزمون همراه شد که توپ توسط دروازه بان یمن دفع شد و در ادامه نیز شوت مهدی طارمی با برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۰- پاس در عمق طارمی برای آزمون او را در موقعیت تک به تک قرار داد اما تعلل آزمون موقعیت را از ایران گرفت.

دقیقه ۹۰+۳- حرکت انفرادی و شوت سرکش مهدی ترابی با برخورد به تیر دروازه تبدیل به گل نشد.

اتفاق ویژه:

پیروزی ۵ بر صفر ایران بهترین پیروزی یک تیم تا این مقطع از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی با دو گلی که به ثمر رساند بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود.

کد خبر 363929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.