۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
حاشیه‌های مستطیل سبز

شهرضا – این روزها حاشیه‌های مستطیل سبز در شهرضا از متن پررنگ‌تر شده و اوضاع مدیریت آن، دورنمای درخشانی را در برابر پرطرفدارترین رشته ورزشی آن قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، کودکی و نوجوانی بسیاری از ما با آن پیوند خورده و خاطرات شیرین روزهای تعطیل و دیدن مسابقات آن، هرگز از یادها فراموش نمی‌شود. در سراسر جهان همه افراد از پیر و جوان و کودک تا زن و مرد و با هر ملیتی، دوستدار آن هستند و مسابقات مختلف آن را دنبال می‌کنند؛ همین طرفداران بی‌شمار این رشته ورزشی در سراسر دنیا، شاید به پول‌ساز بودن آن هم منجر شده است.

فوتبال را این روزها همه می‌شناسند و کمتر کسی است که اطلاعاتی هرچند اندک، درباره آن نداشته باشد. فوتبال در ایران سابقه‌ای دیرینه دارد، اما از سال‌های میانی دهه ۲۰ خورشیدی که استقلال تهران ایجاد شد، تیم‌داری و باشگاه‌داری فوتبال وارد مرحله تازه‌ای شد و به تبع آن در شهرستان‌ها نیز تیم‌هایی شکل گرفت.

سابقه فوتبال در شهرضا از دهه ۴۰ آغاز می‌شود، فوتبالیست‌های شهرضایی در همه این سال‌ها گاهی خیزهای بلندی برای فتح قله‌های بزرگ برداشته و گاه آرام و ساکت در کنج عزلت نشسته‌اند.

به هر روی فوتبال این شهرستان فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و پیروزی‌ها و شکست‌های بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است. اما این روزها حاشیه‌های مستطیل سبز در شهرضا از متن آن پررنگ‌تر شده و اوضاع مدیریت آن، دورنمای درخشانی را در برابر پرطرفدارترین رشته ورزشی این شهرستان، قرار نمی‌دهد.

اختلافی ریشه‌دار...

اسفندماه سال ۹۶، رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا در نشست خبری با اشاره به مشکلات هیئت فوتبال این شهرستان، اظهار کرد: رییس جدید هیئت فوتبال شهرستان (حمیدرضا بابایی) در ابتدا همه شروط از جمله ضرورت اقامت در شهرضا را پذیرفت، اما به مرور زمان این ملی‌پوش شهرضایی نتوانست انتظارات را برآورده کند، اگر قرار باشد این وضعیت ریاست بر هیئت فوتبال شهرضا همچنان ادامه داشته باشد، فرد دیگری را برای این سمت معرفی می‌کنیم تا این رشته ورزشی از این حالت خارج شود.

تکرار خط و نشان‌ها...

علی‌نقی انصاری، رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا در آن زمان از مخالفت با انتخاب حمیدرضا بابایی به عنوان رییس هیئت فوتبال این شهرستان سخن گفت و تصریح کرد: وقتی باشگاه‌ها و جامعه فوتبال شهرضا فردی را نخواهند، کارها به خوبی انجام نمی‌شود، نامه معرفی حمیدرضا بابایی به عنوان رییس هیئت فوتبال شهرضا برای حراست اداره کل ارسال نشده، چون با انتصاب وی مخالف بودیم.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا تأکید کرد: رییس هیئت فوتبال شهرضا باید دائما در شهرضا حضور داشته باشد در حالی که رییس فعلی این گونه نیست.

چالش جدید آقای رییس...

اما پس از حدود ۱۰ ماه، گویا همچنان حرف و حدیث‌ها بر سر ریاست هیئت فوتبال شهرضا باقی است.

محمدرضا رحمتی، دبیر هیئت فوتبال شهرضا در این باره اظهار کرد: از مردادماه ۱۶۰ مسابقه فوتبال در شهرستان برگزار شده که از این تعداد ۳۸ مسابقه باحضور هشت تیم در رده نوجوانان و ۹ تیم در رده جوانان و ۶۲ مسابقه فستیوال مدارس در پنج رده سنی ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ سال و مابقی در رده بزرگسالان برگزار شده که همگی از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه مراسم قرعه‌کشی جام حذفی شهرستان، تحت عنوان "جام فجر" برگزار شده است، تأکید کرد: باید حضور رییس هیئت فوتبال در شهرستان چشمگیرتر و محسوس‌تر باشد.

دبیر هیئت فوتبال شهرضا تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نماینده مردم شهرضا در مجلس هم مبلغ دو میلیون تومان به این هیئت کمک کرده‌اند که همه این مبالغ، تنها هزینه برگزاری ۱۰ مسابقه رده بزرگسالان را تأمین می‌کند.

رحمتی خاطرنشان کرد: در همه این مدت که برای تقویت فوتبال شهرستان تلاش می‌کردیم، اختلافاتی در هیئت فوتبال وجود داشت و برای ریاست آن، رویکرد واحدی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در این مدت وضعیت فوتبال شهرضا به صورت نادرست و خلاف واقع به هیئت استان گزارش می‌شده است، عنوان کرد: اگر اوضاع به این شیوه ادامه داشته باشد و اعتبارات لازم اختصاص داده نشود، ادامه همکاری من با این وضعیت مشکل است، اقداماتی که انجام شده با همکاری مسئول کمیته‌های پایه نوجوانان و جوانان، سرپرستان رده‌های مختلف، عوامل اجرایی و فنی و داوران فوتبال بوده، اما حضور رییس هیئت هم باید محسوس‌تر باشد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که علی نقی انصاری، رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا اظهار کرد: در اواخر سال ۹۵ در گفت و گوی تلفنی و مکاتبه رسمی با آقای هراتیان، رییس هیئت فوتبال استان، سه نفر را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست هیئت فوتبال شهرضا معرفی کردیم، اما پس از چندماه پیگیری پاسخی داده نشد تا اینکه با هماهنگی مسئولان شهرستان و حراست اداره ‌کل ورزش و جوانان استان، دکتر علی‌عسگری به عنوان سرپرست هیئت فوتبال شهرضا معرفی شد.

وی ادامه داد: پس از گرفتن تأییدیه برای علی‌عسگری، هیئت فوتبال استان در یک تخلف قانونی، حمیدرضا بابایی را به این سمت برگزید.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: در ابتدا حاضر نبودیم از تصمیم خود کوتاه بیاییم، اما برای رعایت مصالح شهرستان وحفظ حرمت فوتبالیست‌ها، سرپرستی آقای بابایی را پذیرفتیم، اما مدارک او را به حراست استان ارسال نکردیم.

تکرار انتقادها...

انصاری خاطرنشان کرد: آقای بابایی نتوانست انتظارات شهرستان را برآورده کند، او اعضای هیئت را در مهلت مقرر قانونی معرفی نکرد تا اینکه محمدرضا رحمتی، دبیری این هیئت را پذیرفت و پس از آن مسابقات رده‌های مختلف برگزار شد.

وی تأکید کرد: آیین‌نامه هیئت فوتبال با دیگر هیئت‌های ورزشی متفاوت است و در آن به سکونت رییس هیئت در شهرستان اشاره نشده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا اضافه کرد: قرار بود مبلغ ۱۵ میلیون تومان به این هیئت کمک کنیم که انجام می‌شود، اما تا زمانی که کدهای هیئت‌های ورزشی از طرف اداره‌کل ورزش و جوانان استان اعلام نشود، هیچ مبلغی در این خصوص به حساب اداره شهرستان واریز نخواهد شد.

انصاری اضافه کرد: در پایان سال وضعیت هیئت فوتبال شهرضا را بررسی می‌کنیم و اگر در آن زمان وضعیت نامطلوب بود و کسی حاضر نشد با آقای بابایی همکاری کند، با قاطعیت برای تعیین تکلیف آن وارد عمل می‌شویم.

گزارش از: عباس صادقی خبرنگار سرویس شهرستان ایمنا

کد خبر 363921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.