کمبود جمعیت مانع راه‌اندازی رشته پیراپزشکی در تیران شد 

تیران-رییس دانشگاه آزاد اسلامی تیران گفت: کمبود جمعیت این شهرستان مانع راه اندازی رشته پیراپزشکی در این مرکز دانشگاهی شده است.  

کامران امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران، با بیان اینکه دانشگاه آزاد تیران تمهیدات لازم برای راه اندازی رشته پیراپزشکی را انجام داده است، اظهار کرد: براساس قوانین دانشگاه آزاد، برای راه اندازی رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی باید جمعیت آن منطقه بیش از یکصد هزار نفر باشند که این معیار در تیران و کرون وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران متقاضی راه اندازی رشته‌های پیراپزشکی بود که برای این کار پیش‌بینی‌های لازم از جمله معرفی بیمارستان را انجام و قرارداد همکاری نیز بین دانشگاه آزاد و مرکز بهداشتی و درمان منعقد شده‌ است.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای تامین نیروی انسانی موثر در شهرستان، تصریح‌ کرد: با توجه به نیاز تیران و کرون به نیروی انسانی برای فعالیت در مراکز بهداشتی و درمانی و اقبال جوانان این منطقه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، راه اندازی این رشته‌ها لازم است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تیران با بیان اینکه نیاز و تقاضای این رشته نیاز به بازنگری در قانون سرانه جمعیتی را دارد، خاطرنشان کرد: بیمارستان این شهرستان تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و راه اندازی رشته‌های بیمارستانی به تامین نیروی آن کمک می‌کند.

وی یادآور شد: این شهرستان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود باید برنامه ریزی و جوانگرایی کند تا به جای استفاده از افراد غیربومی در بخش‌های مختلف از نیروهای ساکن و اهل تیران‌و کرون استفاده کند و بسیاری از چالش‌های مربوط به نیروی انسانی در این منطقه رفع شود.

کد خبر 363909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.