۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
زمستان در خانه نمانید!

آب و هوای سرد همواره بهانه‌ای برای سستی در عملکرد و سکون است تا جایی که کمتر کسی در فصل سرما حاضر به ترک خانه می‌شود. ولی مکان‌های بسیاری در دنیا هستند که ارزش دیدن در زمستان را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود بسیاری از فعالیت‌های لذت‌بخش و مختص فصل سرد، بهترین انگیزه برای بیرون آمدن از خانه و رفتن به دل طبیعت سفید و یخی است. جالب آنکه خود طبیعت نیز با ترفندهای دلنشین، راه خروج از وضعیت ثبات و سفر را ایجاد کرده و برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی موقعیت‌های مناسبی فراهم آورده است. از آنجایی که امکان انجام برخی از فعالیت‌های گردشی تنها در فصل سرما امکان‌پذیر است در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین فعالیت‌های جهانی برای گردشگری در طول زمستان پرداخته شده است.  

گشت و گذار در کوهستان یخی Skaftafell، ایسلند

یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در طول زمستان که تجربه‌ای بی‌نهایت لذت‌بخش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، گشت و گذار در منطقه Skaftafell واقع در پارک ملی ایسلند است؛ جایی که دو یخچال طبیعی عظیم، منحصر به فرد و هیجان انگیز به نام‌های Skaftafellsjökull و Svínafellsjökull خودنمایی می‌کنند. Skaftafell مکانی عالی برای کوهنوردی بر فراز یک یخچال طبیعی است، خصوصا که پس از اتمام کوهنوردی، امکان بازدید از پارک ملی زیبای ایسلند و لذت بردن از منظره زیبای آبشار سیاه Svartifoss وجود دارد. عبور از زبانه‌های یخی فوق‌العاده و دشواری حرکت از بین دره‌های پوشیده از یخ برای رسیدن به منظره‌ای بی‌نظیر از طبیعت زمستانی، هر ساله تورهای جهانگردی بسیاری را از سراسر دنیا به سمت این نواحی می‌کشاند. البته هرچند انجام تمام عملیاتی که سبب جاری شدن بهمن و یا ترک خوردن یخ ها می‌شود، به شدت خطرناک و منع شده است اما به طور کلی یخچال‌های طبیعی ایسلند که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به این کشور به حساب می‌آیند، انگیزه‌ای بسیار قوی برای عشق ورزیدن به فصل زمستان را به وجود می‌آورد.

دوچرخه سواری در Bédoin، فرانسه

شهر قدیمی و قرون وسطایی Bédoin که وابسته به ناحیه پرونس فرانسه است، با تابستان‌های بسیار گرم خود هر سال گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند و بهترین نقطه برای آغاز چالش صعود به ارتفاعات Mont Ventoux در فصل زمستان است. حتی چنانچه شخصی علاقه‌مند به شرکت در این چالش نباشد می‌تواند از طبیعت اطراف جاده که با تاکستان‌ها، باغ‌های میوه و مزارع اسطوخودوس پوشیده شده‌اند و یا از سواحل امتداد رودخانه و دره‌های اطراف آن لذت ببرند. در بیرون از ارتفاعات نیز هتل درجه یک قدیمی با کرکره‌های آبی وجود دارد که پذیرای علاقه‌مندان به آرامش طبیعت و کوهستان است.

اسکی در Les Menuires، فرانسه

Les Menuires از بزرگترین منطقه اسکی جهان با یخچال‌های طبیعی است که  کوه‌هایی چون قله ماموت در Mont Blanc را در خود جای داده است. از آنجایی که این شهر به زیبایی همسایگانش همچون Courchevel و Méribel نیست، کمیت و کیفیت پیست‌های آن زیاد به چشم نمی‌آید ولی در سمت دیگر این منطقه بالابرهایی وجود دارند که می‌توانند بازدیدکنندگان را تا ارتفاعات دو هزار و ۸۰۴ متریِ Pointe de La Masse بالا ببرند؛ جایی که تراکم جمعیت کمتر و شانس بی‌نظیر و عالی اسکی‌بازی بدون مزاحمت بیشتر است. در این ارتفاعات یک مهمانپذیر با دکوری به سبک اسکاندیناوی با معماری تمیز، ظرافت ساده و طراحی صنعتی با ترکیبی از بافت‌هایی مانند چوب، فلز و بتن تزئین شده است. علاوه بر این، در این مهمانپذیر اتاق‌های خصوصی با درب‌های رو به محوطه اسکی وجود دارند؛ آیا برای دوستداران اسکی بهتر از این هم می‌تواند باشد!

پیاده‌روی در Palas de Rei، اسپانیا

شهر پالاس دو ری Palas de Rei یکی از آخرین ایستگاه‌های توقف در "کامینو د سانتیاگو" و یک زیارتگاه قدیمی است که امروز به دلیل اهمیت مذهبی، بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. Camino de Santiago، شبکه‌ای از مسیرهای موجود برای زائران زیارتگاه سنت جیمز بزرگ در کلیسای جامع این شهر است که به عنوان راه سنت جیمز شناخته می‌شود. بخش گالیسی آن که در گوشه شمال غربی اسپانیا، از شهر "پالاس دو ری"  تا کامینو د سانتیاگو  واقع شده است، علاوه بر آنکه محل دفن سنت جیمز است، منطقه‌ای چهار فصل بوده و بهشتی از کاج‌های تیره و تپه‌های شیبدار را در برابر دوستداران پیاده‌روی قرار می‌دهد. در فصل زمستان که بارش باران زیاداست، گالیسیا در سرسبزترین حالت خود قرار دارد و عدم حضور جمعیتی که در فصل  تابستان به آنجا سرازیر می‌شوند، این منطقه را تبدیل به سکونتگاهی پر از آرامش و سکوت در فصل سرد می‌کند. در زمستان گردشگران می‌توانند از اقامت در یک خانه قدیمی در بیرون از پالاس دو ری  و نیز از غذاهای خانگی و پرطرفدار تنها رستوران این شهر لذت ببرد.

موج‌سواری در Playa Grande، کاستاریکا

در طول فصل زمستان، موج‌سواری در کاستاریکا راهکاری رویاگونه و زیبا برای گذراندن وقت در نیمکره شمالی است. آب و هوای آفتابی و آب‌های همیشه مواج در طول سال، کاستاریکا را به مقصدی ایده‌آل برای موج‌سواری در تمام سطوح تبدیل کرده است. وجود گسستگی‌های فراوان همچون بسترهای شنی بدین معنا هستند که این منطقه در حالی که شرایط لازم برای پیشرفت موج‌سواری را در سطوح بالا فراهم می‌کند، محلی امن برای مبتدیان است که بتوانند مهارت‌های خود را تکمیل کنند. از طرفی نبود هتل‌ها و مغازه‌ها در ساحل حفاظت شده Playa Grande که بخشی از پارک ملی دریایی Las Baulas و محل طبیعی تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است، سبب شده که این ساحل از آرام‌ترین سواحل موجود در دنیا باشد. 

حال با توجه به معرفی مقاصد گردشگری زمستانی، به افرادی که گمان می‌کنند زمستان فصل خوش گذرانی و گشت و گذار نیست باید اعلام کرد مناطق بسیاری در جهان وجود دارند که می‌توانند زمستان‌هایی به زیبایی فصل بهار را در اختیار علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار دهند. چه بسا لذت حاصل از سفر در سرما بسیار بیشتر از لذت سفر در هوای گرم باشد و خاطرات این سفرها را با کمک یه لیوان نوشیدنی داغ، دلچسب‌تر و دلنشین‌تر از هر سفر دیگری بکند.

ترجمه از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 363858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.