۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مرمت ۶ رشته قنات در شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: اقدامات اولیه برای آغاز طرح مرمت شش رشته قنات روستای اسفرجان این شهرستان، انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خشکسالی و کمبود منابع آبی، یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان این شهرستان است، تأکید کرد: حفظ منابع آبی موجود، اصلاح الگوی کشت و آبیاری از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با این بحران است.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال پروژه‌های آبیاری تحت فشار در ۳۹ هکتار از اراضی شهرستان با اختصاص اعتبار چهار میلیارد و ۲۳ میلیون ریال، به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: در همین مدت با اختصاص سه میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال، ۳۰ هکتار از اراضی زراعی شهرضا به سیستم آبیاری قطره‌ای تیپ، مجهز شد.

باقری ادامه داد: باتوجه به تامین بودجه برای بازسازی قنات‌های شهرستان، اقدامات اولیه برای آغاز طرح مرمت شش رشته قنات روستای اسفرجان این شهرستان، انجام شده است.

وی از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در دو هکتار از مزارع این شهرستان با اعتبار ۲۶۸ میلیون ریال خبر داد و افزود: هفت هکتار از اراضی کشاورزی شهرضا نیز با اختصاص ۳۸۰ میلیون ریال به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان شهرضا دارای ۲۳ روستای دارای سکنه و منابع آبی آن شامل ۳۸۶ حلقه چاه، ۱۱۲ رشته قنات، ۳۵ دهنه چشمه و یک کانال است.

کد خبر 363841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.